• Anonym (Ont i magen!)

Konstig i magen...

Sedan ca 4 månader tillbaka har jag kännt mig magsjuk varje dag. Det går inte över (ej gravid). Jag vetinte vad jag ska göra. Jag är illamående, det bubblar i magen, har gaser och det svider i magen. Vad kan detta vara??? Orkar snart inte mera.

• Svar på tråden Konstig i magen...
  • Anonym

Låter som irriterad tjocktarm. Jag har det själv i olika perioder.

• mysmika

Magkatarr, stressmage, laktosintolerant, IBS.....
    Hur ser din livssituation ut?

• Anonym (Ont i magen!)

Har haft magkatarr i många år med då har det hjälpt att ta pepcid duo så har det försvunnit. Nu har jag ätit lanzoprazol i snart 3 månader och det har inte gått över. Hjälpte lite i början men sen kom det tillbaka. Kan inte ha det såhär längre.

Det är sååå jobbigt att må illa hela tiden. Illamåendet och det konstiga sitter i mitten av magen över naveln.

• Mrs Winter
    Anonym (Ont i magen!) skrev 2009-08-20 15:16:51 följande:
    Har haft magkatarr i många år med då har det hjälpt att ta pepcid duo så har det försvunnit. Nu har jag ätit lanzoprazol i snart 3 månader och det har inte gått över. Hjälpte lite i början men sen kom det tillbaka. Kan inte ha det såhär längre. Det är sååå jobbigt att må illa hela tiden. Illamåendet och det konstiga sitter i mitten av magen över naveln.
    Gå till en läkare.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym (Ont i magen!)

Självklart ska jag göra det. Men inte förrän nästa vecka så därför så frågar jag här. Om någon har varit med om något liknande??!!
    Kan ge råg och tips osv???

• Mrs Winter
    Anonym (Ont i magen!) skrev 2009-08-20 15:44:10 följande:
    Självklart ska jag göra det. Men inte förrän nästa vecka så därför så frågar jag här. Om någon har varit med om något liknande??!!Kan ge råg och tips osv???
    Säga att du har så ont så du måste komma akut.
  • mysmika

Testa laktosfritt om du tror att det kan vara det...testa receptfria mot halsbränna osv...
    Unvik starkt kryddad mat.....men som jag skrev ovan, hur ser din livssituation ut?
    Kanske bara behöver stressa lite mindre, vilket vi nog behöver till mans, släppa lite på alla krav?

• Anonym (Ont i magen!)

Nej men sååå ont har jag inte så att jag måste åka in akut. Jag har ju haft det såhär i flera månader.
    Det känns som att jag skulle ha en maginfluensa på gång hela tiden. Illamående och jag rapar massor. Även gaser i magen. Hjälper lite under tiden jag äter men sen kommer det tillbaka igen

• Anonym (Ont i magen!)

Kan inte se att jag skulle vara så stressad. Jobbar bara 13 timmar i veckan födelat på 3 dagar. Känner mig inte så orolig eller nåt heller. Självklart orolig för att magproblemen ska bestå men inte så mycket annat.
    Bara så jobbigt att magen är som den är. Blir tokig på illamåendet och att det bubblar i magen.

mysmika skrev 2009-08-20 15:55:36 följande:
    Testa laktosfritt om du tror att det kan vara det...testa receptfria mot halsbränna osv...Unvik starkt kryddad mat.....men som jag skrev ovan, hur ser din livssituation ut?Kanske bara behöver stressa lite mindre, vilket vi nog behöver till mans, släppa lite på alla krav?
  • Anonym (Ont i magen!)

*puffar*

• Mrs Winter
    Anonym (Ont i magen!) skrev 2009-08-20 16:13:20 följande:
    *puffar*
    El så får du vänta till läkarbesöket.
  • Lorelei

IBS, magkattar, laktosintolerans... låter som min vardag

• Anonym (Ont i magen!)

Har du allt av det där??? Vad har du för symtom???

Lorelei skrev 2009-08-20 16:17:14 följande:
    IBS, magkattar, laktosintolerans... låter som min vardag
  • Lorelei

Mm... roligare kan man ha kan jag säga
    Illamående dygnet runt, diarré 75% av tiden, gasig, värker i övre delen av magen resp tarmarna beroende på vad det är som spökar. Hjärtklappning (är emetofob vilket passar illa när man är illamående hela tiden). Svettningar.

• Drömmerdrömmar

magsår?

Inflammation i tarmen..

finns mycket saker det kan vara

• Anonym (Ont i magen!)

Har du fått någon medicin som hjälper mot något av det???
    Hur länge har du haft det sådär???

Lorelei skrev 2009-08-20 16:28:28 följande:
    Mm... roligare kan man ha kan jag säga Illamående dygnet runt, diarré 75% av tiden, gasig, värker i övre delen av magen resp tarmarna beroende på vad det är som spökar. Hjärtklappning (är emetofob vilket passar illa när man är illamående hela tiden). Svettningar.
  • Lorelei

Anonym (Ont i magen!) skrev 2009-08-20 16:39:53 följande:

Har du fått någon medicin som hjälper mot något av det???Hur länge har du haft det sådär???
    Har slutat med laktos vilket hjälper en hel del. Äter Lactrase när jag behöver (dvs när jag någon gång syndar med glass eller sås), fungerar så där... bättre än inget men inte tillräckligt bra för att användas varje dag. Men ingen annan medicin. Har fått olika preparat för att få ordning på magen, dvs för att stoppa upp lite, men inget fungerade direkt. Fick loperamid utskrivet för det och det fungerade bra men det är ju bara en tillfällig lösning när det är som mest akut. Illamåendet kan de inte göra så mycket åt. Har ätit lergigan men det blir jag så grymt trött av.
  • Anonym (*suck*)

har samma problem som TS ungefär men bara haft det sen i fredags men redan less på det. Typ gasig i magen och rapar mycket.... hungerkänsla som lindras för studen när jag äter i ca 20-30 min för att sen få magknip igen...bublig mage och "akut" besök på toan men är mest hård i magen kommer bara ut massa gaser.. Det onda lätar lite då för att sen försvinna efter 20-30 minuter sen lungt nån timme för att sen få tillbaka hunger suget i magen....

Försöker att äta lite och regelbundet samt undvika läsk, kaffe osv men ej blivit bättre än...köpte Omeprazol på apoteket i fredags men tycker ej det hjälper...

Om det inte har gått över inom 1 vecka kommer jag ringa hälsocentralen typ....haft problem med magen tidigare men då satt värken längre ner samt att jag då hade normal avföring och var varken bubblig eller gasig i magen.....

Vill bara att min mage ska bli bra igen....

Svar på tråden Konstig i magen...