Dusch-hatt?
Hej! Är det någon som vet om det finns en webbutik som säljer en sån där dusch-hatt eller ring med hål för håret? Ringen hindrar att barnet får shampoo i ögonen...
Tror att det börjar bli läge för att införskaffa en sådan till vår son.
Hej! Är det någon som vet om det finns en webbutik som säljer en sån där dusch-hatt eller ring med hål för håret? Ringen hindrar att barnet får shampoo i ögonen...
Tror att det börjar bli läge för att införskaffa en sådan till vår son.
Mina föräldrar lät aldrig mig få vatten eller så i ögonen när jag var liten, de höll alltid för när de tvättade håret på mig.. Detta gör att jag än idag inte tycker om vatten i ögonen, så vänj er son vid vatten i ögonen!
På barnens hus köpte vi en sån där ring...men barnen har aldrig gillat den och den har läckt...mer än en gång...
att använda badsvamp som man kramar när man håller den i håret är ett sätt... då låter inte den hemska duschen i huvudet på dem heller.
För mig är det därför, det är jag säker på... Sen blir det kanske inte så för alla., men för mig blev det så..
Ärla Minou skrev 2009-08-20 16:22:42 följande:
Jag är bergssäker på att det är för att han får shampoo i ögonen.
Han älskade att dusha tills den dag då han råkade få lite i ögonen.
Sedan dess är det kört med hårtvätt...
Tips på webbutiker efterlyser jag fortfarande.
Så är det någon som köpt dushring online och vill tipsa blir jag jätteglad.
Tackar! :)
Länken ovan fungerade inte :) Hittade dock till denna sida när jag sökte på Duschhatt för barn
Hoppas den kan vara till hjälp..
/Caroline
Min lilla tjej avskydde att tvätta håret hon skrek så att grannen knackade i väggen ( för att avleda). Hon sa nu när jag frågade att det var för att hon fick vatten i öronen, att det kittlade så obehagligt.
Oavsett så tog hon nu som sex oxh ett halvt åring simborgarmärket och idag älskar hon att dyka. Så det kan svänga .
Vi köpte vår duschring på babyproffsen. Tycker dock den funkade halvbra.
Mina unge strejkar hon med. Hittade en duschatt på www.brandbrother.se för 99 och funkar fint. Lycka till! ;)
/J
Kul att se att folk fortfarande svarar på min tråd. Tack för alla tips!! :)
Har fortfarande nytta av dessa...nu med barn nr 2.