• Anonym (kryssning)

Kryssning med barn

En fråga bara
    Har tänkt o åka på kryssning hela familjen en 24 timmars bara max
    vilken båt är bäst för barn? den minsta är 3 den äldsta 8
    Jag vet att man ej ska åka helger pga fylla så detta komma ske en vecko dag.
    Men vet ej vilken båt. Siljas båt avgår så tidigt o kommer iland redan 6 på morgonen dagen efter, det är lite tidigt tycker jag
    Tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Kryssning med barn
  • Mama Africa

Viking Cinderella har bra tider, går kl 18 åter15.30. Dock kan det ju vara lite röjigt och inte så mycket barnaktiviteter ombord.
    Birka Paradise går samma tider och är lugnare, är min erfarenhet.

Annars är ju helsingforsbåtarna lite lugnare och har bra tider, går kl 17, är i helsingfor ca kl 10 dagen efter, ligger i land hela dagen och går tillbaka kl 17
    Fast då måste man ju kunna vara borta 40 timmar...

• Kristoffer04

Vi har åkt Viking, Birka och Silja. Jag personligen tycker att silja är överlägset bäst om man har barn med sig. Vi har åkt till helsingfors med silja.

• Anonym (kryssning)

Men om man bara vill ha ett dygns kryssning? vill ej ha 40h första gg dom ska åka båt tror gått 24 räcker då? cinderella hade ju aktiviteter under sommaren men det va mindre nu... det ska ju finnas båtar med massa skoj för barnen

• Cizzie

Vi har åkt både birka och cinderella från sonen var ett halvår idag är han 3,5 år och jag är mer förtjust i cinderella.
    Men kan tänka mig att 8 åringen tycker birka är lite roligare för där får barnen också bada i polen. På cinderella får de inte bada förren de är 12 år.

Åker man loven och som vi på sommaren har i alla fall Cinderella otroligt mycket barnaktiviter. I år hade de gjort om hela konferensanläggningen till ett enda lekrum med aktiviterer från noll år och uppåt.

Svar på tråden Kryssning med barn