• Breathe Me

Ni med bebis i säte, vart känner ni sparkar?

Ja, som rubriken lyder..

Sist jag var hos BM sa låg bebis i säte och nu forsöker jag lista ut om hon vänt sig, men det är svårt.. Just nu känner jag alltid mycket rörelser jättelångt till höger, nästan på sidan av magen i höjd vid naveln ungefär. Känner också neråt, där magen slutar ungefär..
    Vad tror ni? Vart kände ni sparkar när era barn låg i säte? är i v.39 i dag:)

• Svar på tråden Ni med bebis i säte, vart känner ni sparkar?
  • mona83

jag kände sparkar mot urinblåsan hela tiden, gjorde mkt ondare än när dom har huvudet neråt. Det var det jag kände mest

• anju79

Min gosse sparkade mycket på höger sida av magen. Tydliga huvudrörelser upp mot bröstkorgen.

• Mrs WW

Jag kände sist väldigt tydliga huvudröreleser uppåt och alltid sparkar och buffar på vänster sida. Det visade sig att dottern satt som en fällkniv. Detta barnet känner jag mest huvudet uppe och sparkar höger sida på mitten ungefär och även sparkar rätt ner.

• becka123

hej jag är i v 32 och mitt barn ligger med i säte och jag känner med sparkar ner mot urinblåsan som gör ont ont och mkt ont vid vänste revben antagligen där huvudet ligger... men vad ska ske nu är det nån som vet det, ska man bara vänta på att den själv försöker ändra sig? ska dit om 3 v igen för att se om den ligger likadant..
    nån som vet???

• Ellinor84

Dottern låg i säte (fast barnmorskan missade det), kände mest som krafs neråt.. och som buffar uppe (måste ju varit huvudet :P).

• titti76

Båda mina barn har legat i fixerade säten och då har jag knappt kännt några sparkar alls, däremot har det varit mycket bökande med huvud och axlar. Ibland såg det ut som en alien levde i magen. Blev också väldigt mycker tryck mot revbenen och halsbränna.

Båda föddes genom planerade snitt, skulle gjort vändningsförsök med förstå men avråddes av läkaren eftersom det var dåligt med fostervatten och en stor bebis. Ut kom en flicka på 2670gr, 47cm lång och det var rikligt med fostervatten

Under första kejsarsnittet visade det sig att jag har en hjärtformad livmoder vilket var anledningen till att båda hamnade i sätesläge, det var helt enkelt enda sättet för dem att få plats.

• mazquE

Jag kände sparkar till vänster om magen, nog i höjd med naveln faktist. Kände det ofta på kvällen när jag låg på sidan , bebisens ben åkte liksom "ut". Man kunde lätt ta tag i benet om man vart beredd på att det ska komma, och jag var även säker på att magen skulle gå sönder på mig många gånger :) Gjorde ett misslyckat vändningsförsök och det gjorde sjuuuuuukt ont

Svar på tråden Ni med bebis i säte, vart känner ni sparkar?