snabba svar!! säng ram från ikea malm
är det nån som har MALM säng ram från IKEA.
vad tycker ni?
fördelar? nackdelar?
kan man ha två 90cm madrasser i en 180 säng eller är det endast en stor 180 cm som gäller?
fundera på en sådan..
är det nån som har MALM säng ram från IKEA.
vad tycker ni?
fördelar? nackdelar?
kan man ha två 90cm madrasser i en 180 säng eller är det endast en stor 180 cm som gäller?
fundera på en sådan..
jag har malm sängen jag tycker den är bra men den är väldigt låg...
och så är kanterna så vassa, flera gånger har jag skrapat i benen aj aj
snygg ram, ja man kan ha två sängar i, det är bara att skaffa en mittbalk (eller det kanske ingår, jag minns inte).
Det enda är att jag i början slog i benet varje gång jag gick i och ur sängen, för ramen sticker ut en del på sidorna. Men man vänjer sig och nu gör jag inte det längre.
Har haft en sånn. Snygg.
Självklart kan du ha 2 st 90 i den. Hade även sängborden till.
Fördelar och nackdelar.. Vet inte, det är ju bara en sängram
Jo föresten, en nackdel! Halva Sverige har den!
som sagt innan. väldigt låg, vassa kanter o man slår i benen när man kliver i och ur eftersom den sticker ut. vi har 160 bred med 2 st 80 madrasser i.
Den vill jag oxå ha! Men tyvärr är det lätt att slå sönder benen på den. Min kompis har en sån och varje gång jag går in i hennes sovrum så stöter jag i sängen pga ramen.
Vi har den och valde att ha varsin madrass eftersom vi behöver olika typ. Det funkar fint, vi köpte en kil på IKEA att lägga emellan, under bäddmadrassen, och det märks inte att det är två separata madrasser.
Har aldrig lyckats slå mig på sängramen som jag läst att andra gjort, vi är nöjda med sängen (har haft den två år).
P A K skrev 2009-08-20 23:15:24 följande:
ett plus med den är att min 1åringa son själv kan ta sig upp och ner ur den. har man barn är de bra med en låg säng, men de är inte svårt att dammsuga under den.
de där med en stor eller två små madrasser är ju för och nackdelar.
när jag köpte sängen bodde jag på bottenplan hos pappa, valen en stor madrass för jag och min pojkvän vägde lika och behövde samma typ av madrass, och jag vill inte ha en skarv mellan madrasserna, värre va de nu när vi flytta till hus och skulle ha sovrummer på ovanvåningen, då kom madrassen knappt upp, efter mkt om och men gjorde den de dock. så de är mkt att tänka på... lycka till
tack för era svar...
Älskar malm sängen:) Hade en 120 förr men nu ska vi köpa en 180:) Och vi ska köpa en stor 180 madrass med:)