• Anonym (mps)

totalt ointresse

hej

Lång historia ska jag försöka korta ner.
    Har diagnosen bipolär. Har medicinerats sedan mars. Förbättning på toppar och dalar. Dock mer dalar. Har medicinerats mot depression i många år.

Har nu haft ett förhållande i 2 år som tagit slut p g a att jag inte kan visa kärlek och ha sex som det förväntas. Jag känner en kvävningskänsla när närhet visas som kan leda till sex.
    Förhållanden tidigare har slutat likadant.
    När jag läser här på FL om hur ofta par har sex så förstår jag att jag inte är som andra. Det dom åstadkommer på ett år har jag nog inte haft under hela mitt 39 åriga liv.

• Svar på tråden totalt ointresse
  • Tommy parterapeuten

Hej

Tråkigt att din relation tog slut. Jag hoppas att du får mer hjälp mot din depression än bara tabletter. När man läser forum som dessa ska man alltid ta det med en nypa salt. det är trots allt inte ett medel av befolkningen även om dom är många.
    Lycka till
    Tommy
  • Anonym (mps)

ok, men känner trots allt att jag ändå inte fungerar som sig bör. Även tidigare förhållanden brister p g a att jag inte fungerar sexuellt och vad gäller att visa allmänt vad jag känner.

Frågan är om jag ska rycka tag i läkaren vad gäller mina mediciner (cipralex, Ergenyl och seroquel) för kolla om det finns annat. Cipralexen m fl har jag ätit i många år. Men dock även innan medicinlivet startade va jag inaktiv på området sex och närhet.

Visst förstår jag att mycket som skrivs om hur ofta och mycket sex andra utövar ofta är lite överdrift eller är det bara just dom som skriver som verkligen har det. Jag brukar halvera så gissar jag att det nog blir mer rätt. Men det är ju mycket det också i jämförelse med mig.

Svar på tråden totalt ointresse