• Magda73

Istället för potatismjöl? *Snabbt svar önskas

Hej!

Jag ska laga fiskpaté och det ska vara potatismjöl i den. Har inte det hemma och har ingen möjlighet att åka till någon affär heller...

Finns det något annat man kan använda istället för potatismjöl?

Tack på förhand!

Ps) Håller på med maten nu, hrm. Så gärna snabba svar (annars chansar jag med vanligt mjöl)

Blogg: magda.nu
  • Svar på tråden Istället för potatismjöl? *Snabbt svar önskas
  • AlvaLovisa

Skulle också ta maizena i stället. Det är ju stärkelsen man är ute efter för att få rätt konsistens, det blir inte alls samma sak med vanligt vetemjöl. Ska man äta den kall borde gelatin även gå att använda för att få bra konsistens.

• Magda73

Åh! Tack för era snabba svar! Rotar runt här men hittar inte Maizena heller ! Går det med idealmjöl tror ni?

• AlvaLovisa
    Magda73 skrev 2009-08-21 10:43:31 följande:
    Åh! Tack för era snabba svar! Rotar runt här men hittar inte Maizena heller ! Går det med idealmjöl tror ni?
    Kolla innehållet. Det ska gärna vara väldigt stärkelserikt för att inte bli tungt och degigt.
  • Mymla X
    Magda73 skrev 2009-08-21 10:43:31 följande:
    Är inte idealmjöl samma sak som potatismjöl? Kolla vad det är gjort av.

Det borde gå bra tycker jag, bättre med ideal mjöl än vanligt mjöl.
  • Mymla X

Såg nu att idealmjöl är gjort av vete, men då man använder det till redning så har det ju samma användningsområde som potatismjöl så det är nog det bästa alternavivet om du inte hinner handla.

• Magda73

Tack för era snabba svar. Då tar jag idealmjöl!

Svar på tråden Istället för potatismjöl? *Snabbt svar önskas