• Anonym (Trött­samt)
    Äldre 21 Aug 10:38
    2010 visningar
    1 svar
    1
    2010

    Spöksträck på alla test?

    Jag får bara svaga svaga "plus" med Clearblue, min man ser dem knappt men jag ser dem ganska lätt. De uppkommer inom ett par minuter och blir ytterst lite tydligare men inte tillräckligt för att min man skall se det men de är där och de är så breda som ett riktigt plus skall vara men bara otroligt svaga. Är det spökstreck eller är det plus? Man ser det utan att behöva vinkla testet åt olika håll, dock svårt att fånga på foto eftersom de är så svaga.

    Jag har bim först imorgon så det kan bero på det, men jag undrar; kan det uppstå spökstreck inom 10 minuter eller är alla svaga "plus" med rätt tjocklek som dyker upp inom 10 minuter riktiga plus oavsett hur svaga de än är?

  • Svar på tråden Spöksträck på alla test?
  • Clearb­lueexp­erten
    Äldre 24 Aug 15:51
    #1

    Hej!

    Tack för din fråga.

    Om man får en vertikal linje i kontrollfönstret och ett "+" i resultatetfönster inom 10 minuter efter utfört testet ska detta vara ett "Gravid" resultat och du bör boka tid hos din läkare eller barnmorska. (Observera att detta är förutsatt att du inte tar någon medicin som innehåller hCG och att du inte nyligen har varit gravid).

    Med andra ord, om ditt resultat är tydligt, blått och ser ut som bilden av "Gravid" resultat i bruksanvisningen, är detta ett "Gravid" resultat, oavsett hur svagt hela eller vissa delar av resultatet är.

    Som du skriver att det är möjligt att få ett svagt resultat vid provning före din förväntade mensturation eftersom nivån av graviditetshormon ännu inte är så högt.

    Observera att Clearblue Graviditetstest är mer än 99% säkert från den dagen du förväntar dig din mensturation.

    Vänliga hälsningar
    Heli

Svar på tråden Spöksträck på alla test?