• CiCiCi

1 åring i vagn - åkpåse och overall?! Hur gör ni?!

Hej!

Min tjej blir 1 år i början av oktober och hon går galant med skor ute redan.

Vad tror ni?! Använder man både åkpåse och overall, eller hur gör man med en 1 åring?!

Bara overall?!

Är lite lost :S

• Svar på tråden 1 åring i vagn - åkpåse och overall?! Hur gör ni?!
  • Modin

en åkpåse med overall blir JÄTTE varmt.. Rekomenderar overall men ska man bara ta en promenad så kan hon ju sitta med jacka i åkpåsen..

• AlvaLovisa

Jag skulle ta bara overall. Åkpåse och jacka om hon inte ska gå själv. Både och låter väldigt varmt

• CiCiCi

Ja jag tänkte väl det. Kanonbra, så slipper man ökiga åkpåsar ju ;)

Klart är ju supersmidigt med bara jacka och åkpåse om hon inte ska gå ute. Vilken jacka rekommenderar ni?!

Overall kör vi på Reima eller PoP, kan bara inte bestämma mig för vilken.

Bor i Skåne.

• Karl Fazer

Jag kommer inte köpa åkpåse utan kommer ha fårskinn under, overall och sedan eventuellt någon filt. Blir ju smutsigt och blött i åkpåsen om man stoppar ner kängor där. Kanske en fotsack möjligtvis...

• piggen

Vi hade jacka och åkpåse eller bara overall till killen förra vintern. Han blev 1 i december. Sen hade vi ett par termobyxor som vi hade under vagnen ibland ifall man gick nånstans och trodde att han bara skulle sitta i vagn men sen ville han gå. Bara att dra på byxorna. Givetvis inte lika tätt som overall men funkar en stund.

Vi köpte billig vinterjacka från hm och han var aldrig blöt eller frös. I år har vi köpt från name it. En riktig fluffig go jacka. Bor i småland.

Svar på tråden 1 åring i vagn - åkpåse och overall?! Hur gör ni?!