• Liafia

Jag HATAR alla mammajeans, vilka har ni köpt som varit bra?

Jag har nu inhandlat mammajeans på de klassiska ställena HM och Top Shop och jag hatar alla 3 modellerna.
    De med mudden från HM glider ner och töjer sig och sitter illa, de från Top Shop utan mudd glider av hur man än försöker ställa om dem i resåren.
    Jag vill ha ett par som sitter kvar utan att man måste gå och dra i dem HELA tiden, som inte skär in i höfterna men fortfarande hänger i rumpan om man drar upp dem. Och som är smala så att man kan stoppa in dem i stövlarna (så länge vaderna nu tillåter det) i vinter.
    Alla tips mottages tacksamt!!!

• Svar på tråden Jag HATAR alla mammajeans, vilka har ni köpt som varit bra?
  • Nikki S

Kanske ett par jeansleggings skulle passa dig?

• Liafia

Ja det har jag haft innan jag blev gravid, men de enda jag hittar nu är såna som ser väldigt mycket ut som leggings och väldigt lite ut som jeans. Jag vill i så fall ha leggings i jeanstyg men det hittar jag ingenstans. Tips om var det kan finnas?

• smurfen08

Jag har köpt mina på Proud i Sthlm och de sitter perfa. De har webshop om du inte bor i sthlm.

Kanske har mina aningen tjock mudd men blir väl skönt när det blir kallare ute

• Nelly08

Jag köpte ett par från lindex och de var jätte snygga. Det såg inte ut som mamma byxor. Du kan ju spänna dem(reglera) flesta går inte det bra då? Men de flesta byxor åker ner tyvärr.

• TheodorMiranda

jag köpte mina mammajeans på Hm o har aldrig haft problem med dom..

Dock handlade jag på kapphal förra grav o dom bara ramlade ner hela tiden..

• Fru Engman

Köpte två par dundersköna jeans på Mamalicious.
    Mudden över magen är i nåt silketyg, sitter uppe och är inte speciellt varmt. Är supernöjd!
    Har/har haft jeans från H&M och dom gillar jag med, det negativa med H&M är isåfall att mudden över magen är alldeles för varm så här i sommartid...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Saga&Sixten (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Gryntroll

Har precis samma problem som du pyssetroll!

Jeansen fungerar inte... har testat HM (mudde har blivit för tight) Ellos (utan mudd, bara glider ner) och Mamalicious (spänner på höfterna och på blygdbenet trots att jag de inte är spända överhuvudtaget)

Så jag klippte av mina favvo slim jeans och sydde på en egen mudd, det blev det bästa. Tyvärr klipte jag av dem lite väl långt ner (ett tips om man funderar på att göra egna är att bar klippa av på främmen delen) det fungerade hur bra som helst fram till förra veckan, då även dessa började glida ner...

Nu får det bli "finbyxor", kjol eller tunika/klänning och leggings i stället för jeans i två månader.
  • MammasälskadeMinna

jag har beställt jeans från 4mom.se och jaga har varit jättenöjd med dom. tror det är märket mamalicious.. Ser ut som vanliga jeans med mudd.. kommer nog använda dom efteråt också..

• MammasälskadeMinna
    MammasälskadeMinna skrev 2009-08-21 13:49:52 följande:
    jag har beställt jeans från 4mom.se och jaga har varit jättenöjd med dom. tror det är märket mamalicious.. Ser ut som vanliga jeans med mudd.. kommer nog använda dom efteråt också..
    sen är mudden tunn också så det blir inte knöligt eller varmt..
  • Fridafin

Själv köpte jag mina gravidjeans på PoP, de med hög mudd. Mkt nöjd, det är inte förrän nu på sluttampen (är i vecka 38) som jag tycker att de blivit liiiite trånga (eller är det jag som blivit liiiiite stor?? ) & att mudden (som dock inte hasar ner) inte sitter lika bekvämt som den gjort tidigare.

• Blivande hårdrockare i magen 09
    Liafia skrev 2009-08-21 13:31:59 följande:
    Ja det har jag haft innan jag blev gravid, men de enda jag hittar nu är såna som ser väldigt mycket ut som leggings och väldigt lite ut som jeans. Jag vill i så fall ha leggings i jeanstyg men det hittar jag ingenstans. Tips om var det kan finnas?
     Har du provat de gina har? i exempelvis svart osv? 
     Har själv inte provat dom än men dom är nog i jeansmaterial, det kändes så iaf =)
     Kanske kan vara något?

Jag köpte två jeans på hm och blev så trött på skiten att jag lämnade tillbaka dom.
     Man ser ju inte klok ut. Istället blev det ett par "finbyxor" från mammaavdelningen, jättesköna.. det enda negativa är att dom dammar lätt.. jättesnyggt... :)
  • Prenses

gina tricot har fina jeans leggings! :) ljusa,mörka denim,svarta...

Svar på tråden Jag HATAR alla mammajeans, vilka har ni köpt som varit bra?