• HelenaMaria

Klädkod kavaj.. Lite frågor.

Jag ska på bröllop ganska snart och funderar på vad jag ska ha på mig. Det är klädkod kavaj och som jag förstår det så är det klänning, dräkt eller kjol och top. Rätta mig om jag har fel men klädkod kavaj är väl fina kläder men inte jättefina om man säger så, typ knälångt men inte hellångt?

Jag har en finare svart kjol men lite spets nedtill (OBS! ser ej ut som en underkjol) och den tänkte jag ha tillsammans med en klarblå bolero med lite puffiga ärmar och under detta ett enklare linne alt. top. Ett par fina skor med klack till detta. Nu min fråga: Är en svart kjol ok om man har gladare färger till?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Klädkod kavaj.. Lite frågor.
  • HelenaMaria
    TEDDEN skrev 2009-08-21 14:08:19 följande:
    Ja, låter perfekt! Du har precis fattat klädkoden!
    Vad bra! Jag blev lite osäker på om jag kan ha en svart kjol eller inte.
    Sedan har jag hört ryktesvägen att bruden vill att man ska ha långklänning men jag tänker enbart gå på klädkoden. Om man vill att gästerna ska ha långklänning så ska man väl uttrycka det på inbjudan..
  • TEDDEN

Absolut! Har man skrivit kavaj så innebär det knälång klänning/kjol för kvinnor och kavaj/udda byxor för männen.

Vill man ha långklänning får man skriva högtidsdräkt på inbjudan!

• HelenaMaria
    TEDDEN skrev 2009-08-21 14:16:37 följande:
    Absolut! Har man skrivit kavaj så innebär det knälång klänning/kjol för kvinnor och kavaj/udda byxor för männen. Vill man ha långklänning får man skriva högtidsdräkt på inbjudan!
    Sant! Men svart kjol är ok? Skulle vara skönt eftersom jag då slipper att köpa en massa nytt.
  • snillis

Svart är väl alltid ok så länge man inte är helsvart.
    En blå bolero till är ju superbra!

• TEDDEN

Svart kjol är utmärkt! Speciellt om du bryter med så klara, glada färger.

• winterangel85

Hoppas att du får trevligt på bröllopet!

Klädkoder är alltyid krångligt, men den här länken borde stämma ganska bra och jag tror det är många som planerar bröllop som kikar runt på Bröllopstorget.. www.brollopstorget.se/Traditioner/gaster.php

Svar på tråden Klädkod kavaj.. Lite frågor.