• Peanut

Vilken barnvagn blir minst, ihopfälld?

Har en liten bil, Toyota yaris och väntar nu barn nr 2. Jag hade en brio duo kombi-vagn -04 till min dotter (köpte den begagnad) & har nu en cresent.

Min fråga är: Finns det någon vagn som man kan ha mjuklift i, kan använda till sittvagn till en 2½ åring, kan ha ståbräda på & som blir jätteliten när man fäller ihop den??? Någon som vet??

Mina nuvarade vagnar funkar inte då brio:n inte går in i bilen och cresent:en inte går att ha mjuklift i.

Tacksam för alla tips.
    /Tina

Neah 20070911
  • Svar på tråden Vilken barnvagn blir minst, ihopfälld?
  • Peanut

Funderar på Teutonia spirit S3 men hittar ingen bild på den ihopfälld...
    Även babytravel jogger...
    Phil & Teds finns ju oxå men e så dyra...

Neah 20070911
  • hönamor

Babytravel joggern kan du ju ha som sittvagn länge men inte med bebisen vänd mot dig om du har mjuklift, annars blir den liten ihopfälld. Eller dess motsvarighet från brabarnvagnar.com

• Peanut

Ok, jag hade min dotter ifrån mig i brio:n från att hon var ca 7 månader & det gick jättebra så det är nog inget problem. Hoppas jag! =)

Neah 20070911
  • Olivers  Mamma

Teutonia spirit s3 är en kanonvagn. Den blir ganska liten ihopfälld annars an man ha chassit i bagagen och på golvet bakom babyskyddet.
    jag hade en sån i min citroën c1 som är ganska liten

• Mynta
    Peanut skrev 2009-08-21 20:05:33 följande:
    Funderar på Teutonia spirit S3 men hittar ingen bild på den ihopfälld...Även babytravel jogger...Phil & Teds finns ju oxå men e så dyra...
    Inte Spirit! Jag har den och tycker att den är helt okej, dock blir den STOR ihopfälld. Tar upp hela bagaget på vår kombi. BT Joggern går bara att ha framåtvänd, jag vill kunna se en liten bebis och inte vända den från mig. Samma sak med P&Tn.

Är det just en trehjuling du vill ha?
  • Mynta
    Olivers Mamma skrev 2009-08-22 08:44:37 följande:
    Teutonia spirit s3 är en kanonvagn. Den blir ganska liten ihopfälld
    Hihi, vilka olika definitioner på stor och liten man har.
  • Olivers  Mamma
    Mynta skrev 2009-08-22 08:51:29 följande:
    Hihi, vilka olika definitioner på stor och liten man har.
    Ja verkligen, måste bara fråga hur den kunde ta så stor plats i er bil? Jag hde den i min yttepyttebil, c1, den och funen var de enda vagnarna som fick plats. o bugaboon oxå då
  • Mynta
    Olivers Mamma skrev 2009-08-22 08:54:55 följande:
    Ja verkligen, måste bara fråga hur den kunde ta så stor plats i er bil? Jag hde den i min yttepyttebil, c1, den och funen var de enda vagnarna som fick plats. o bugaboon oxå då
    Jag tycker att den blir så lång! Speciellt bred är den ju inte, men lång! Dock kanske jag jämför för mycket med pytte-bugaboon som vi hade tidigare.
  • Olivers  Mamma
    Mynta skrev 2009-08-22 09:09:19 följande:
    Jag tycker att den blir så lång! Speciellt bred är den ju inte, men lång! Dock kanske jag jämför för mycket med pytte-bugaboon som vi hade tidigare.
    Ja buggan är ju extremt liten
  • mallan 1983

teutnoia cosmo bli liten...den får vi plats med i en focus halvkombi....

• Peanut

Jag hade tänkt mig en trehjuling då jag har fått för mig att en fyrhjuling med små hjul fram är stötkänslig. Jag bor i en stad med mycket kullersten....

Neah 20070911
  • KiaFamily
    Peanut skrev 2009-08-22 21:05:18 följande:
    Jag hade tänkt mig en trehjuling då jag har fått för mig att en fyrhjuling med små hjul fram är stötkänslig. Jag bor i en stad med mycket kullersten....
    Vi har samma tankar som du....... vi vill ha en vagn som blir så liten som möjligt, ihopfälld. Då vi har 2 stora hundar. Tanken är att lägga ett skydd i baksätet & få in vagnen där.
    Idag när vi letade runt.... hittade vi den perfekta vagnen för oss. Baby travel, Amsterdam. Babyproffsens egna märke. (inboxa mej om du vill, jag samlade en del info om den idag)
    Blev även tipsad om Maxi-cosi, Mura. Oxå liten som ihopfälld, men den föll inte oss i smaken.

Vi går mycke på grsuvägar med hundarna, så en fyrhjuling med små hjul är inget vi blivit rekomenderade.

Lycka till i vagn djungeln!
  • Peanut

Har varit å kollat barnvagnar på babyproffsen idag. Jösses vilken djungel! Vet inte om jag blev mycket klokare... Men ska kolla upp Brio Sing, buggaboo å nån mer lite till...

Neah 20070911
  • KiaFamily
    Peanut skrev 2009-08-24 20:50:22 följande:
    Har varit å kollat barnvagnar på babyproffsen idag. Jösses vilken djungel! Vet inte om jag blev mycket klokare... Men ska kolla upp Brio Sing, buggaboo å nån mer lite till...
    Brio sing, har ingen fjädring till att tala om. Så det blir hoppigt & skuttigt för bebis på grusvägar & kullerstenar. Små hjul, är inget man blir rekomenderad om man ska gå på annat än vanligt slät asfalt.......
    Buggaboo har fått bra kritik...... vi kikade lite på en sån, & gillade. Men du vet ju vilken vi föll för ;0).
  • Peanut

Dom sa bara igår på babyproffsen att: Visst kan man ha en mjuklift i BT Amsterdam men det finns inget som håller mjukliften på plats. Så man får ha lite koll när man går på ojämt underlag....
    Känns lite dumt. Dessutom så kunde man inte ha ståbräda samlidigt och det är ett måste... Just nu lutar det åt Teutonia Spirit s3 iallafall....

Neah 20070911
Svar på tråden Vilken barnvagn blir minst, ihopfälld?