• Fysalis

Tips på meny till 30-års fest...

Vad tycker ni är festligt att bjuda på i samband med en 30-års fest?? Vi kommer att vara ett sällskap på ca 40-50 st.

Vi funderar fram och tillbaka och vi har haft alla möjliga alternativ på bordet. Såsom pajer med sallad, thai mat, kött med ex gratin och sås. Nu senast funderade vi på att ha två rätter, kött eller fiskgryta. Vad tycker ni om det??

Tycker att det är jättesvårt att välja. Sen ska det ju vara ett bra pris också!

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Tips på meny till 30-års fest...
  • Fysalis

Ingen som har några tips eller ideér??

• Karpet

Om man är så många så är nog buffé det bästa alternativet. Speciellt eftersom det antagligen kommer att komma en del vegetarianer, allergiska och en del som är petiga med mat.

Då kan man ju ha olika potatissallader, potatisgratäng, ris, pastagratänger och sedan kött, kyckling, grillade grönsaker osv.

• rudd

Jag tänkte ha italiensk kallbuffé på min 30-årsfest, det brukar gå hem hos dom flesta och så slipper man tänka på att hålla maten varm!

• TKa

Håller på och planerar 30-års fest för min man och har samma problem.

Rudd: Vad ingår i italiensk kallbuffé. Blev intresserad...

• Fysalis

Vi har funderat på buffér också. Det låter ju så gott med italiensk! Det värsta är att jag själv inte får äta alla dessa goda lufttorkade skinkor mm pga att jag är gravid.

När vi fyllde 25 hade vi lasagne och sallad från catering och det blev en höjdare. Men... man vill ju inte köra samma nu igen... Oroar mig inte för att maten skall bli kall om man beställer via catering eftersom det levereras i bra värmeskåp.

Fler tips någon??

• Tildas o Skrutts mamma

Jag hade typ salladsbuffé.
    Cous-cous sallad m grönsaker o räkor i.
    Pastasallad
    Grönsallad
    Skålar m oliver , paprika mm sånt där som alla kanske inte tycker om.
    Vegetarisk paj
    Kyckling paj
    Flera olika kalla "yoghurtsåser" + hummus
    Bröd, kex o ostar
    Det blev väldigt uppskattat, varenda smula blev uppätet förutom grönsalladen...

• TKa

Tildas o Skrutts mamma: det där låter också gott!

• Kiwis mamma

Ovanstående förslag låter kanon (det vattnas i munnen).

Jag var annars på en 30-årsfest där man bjöd på tacobuffé vilket var helt OK och dessutom väldigt enkelt att fixa till själv. Det fanns både nacos och hembakta pitabröd sedan en massa salsa, gräddfil, grönsaker, riven ost och tacoköttfärs förstå. Passar bra att bjuda någon ljus mexikansk eller spansk öl till (typ Sol). Man behöver endast varmhålla köttfärsen, det andra är klart i förväg.

• TKa

Kiwis mamma: det där har jag också funderat på. Låter gott. Blir så hungrig här på jobb...

• A01 T02

Grillplanka, exotisk planka eller varför inte en Fiskplanka

• QuteCat

Jag och min sambo har båda nyligen fyllt 30. Vi bjöd på grillspettsbuffé.

Honeysmoke kyckling på spett
    Teryakilax med sesamfrön på spett
    lammfärsspett

Kan förstekas i grillpanna om man inte har grill och sen efterstekas i ugn.

Till det hade vi ungsrostad potatis, skivat i 1 cm tjocka skivor, olivolja, oliver och vitlöksklyftor, franska örter.
    Hummus
    Tzatziki
    Fetaostdressing
    Nybakad focacciabröd med oliver
    rädis och fänkålssallad
    bönsallad
    melonsalsa

Till kaffet bjöds chokladcheezecake samt hallonmoussetårta.

Väldigt uppskattat!

Svar på tråden Tips på meny till 30-års fest...