• Anonym (ful ej full)

Måste jag börja SUPA igen??

Provocerande rubrik......... ja, jag vet.

Men faktum är att sen jag slutade missbruka alkohol så har jag blivit så extremt FUL.
    Jag har fått jättedålig hy, torr och en massa finnar. Jag som inte ens hade finnar som tonåring.
    Jag ser dessutom plufsig ut i ansiktet, ser alltid väldigt trött ut. Aldrig den där pigga, alerta och söta tjejen längre.
    Jag har gått upp i vikt, både ser- och känner mig tjock. Något jag inte heller varit förut.

Hur kommer detta sig? Någon som har en åsikt om vad jag kan göra för att bli mitt vanliga jag?

Jag har själv sett denna skillnad i mitt utseende, men har tänkt att det kanske är övergående eller att det är jag själv som överdriver, kanske självförtroendet som sviktar eller nåt har jag tänkt.
    Men när t.o.m min sambo har nämnt detta så förstår jag att det verkligen är så.
    Han vet nämligen mkt väl om hur viktigt mitt utseende är för mig.

• Svar på tråden Måste jag börja SUPA igen??
  • SIN74

Skulle gissa på att det är pga av att kruppen görs sig fri från "gifterna". Så härligt jobbat!!! Stå ut - det kommer säkert att vända och bli helt ok. Hoppas att det snart känns bättre!

• puss

ja du, man är ju alltid snyggare när man är full.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym

Man brukar väl bli det som du skriver när man dricker...Eller så har du alltid sett ut så här men inte sett det pga missbruket (inget illa menat..)

Hellre ful än full helt klart....sedan så är du säkert jättefin men väldigt självkritiskt.

• Lena

Din kropp har antagligen hormonbergodalbana just nu och då får man ofta finnar och annat skräp. När kroppen är återställd om några månader blir det bättre igen.

• Repris

Först vill jag bara säga hur imponerad jag är över att du lyckats bryta ditt missbruk - jättebra gjort!!!

Sen undrar jag hur länge du varit nykter? Det kan ju ta ett tag för gifterna att lämna kroppen och om kroppen är van vid viss stimulans och helt plötsligt inte får det så kan den ju reagera så som din kropp gjort.

Mitt råd är att du går till en fin salong och gör en riktigt lyxig ansiktsbehandling och köper bra hudvårdsprodukter. Du sparar väl en del pengar som förr gick till alkohol?

Jag önskar dig all lycka. Framför allt med att hålla dig nykter, men också med ditt utseende

• EliLeoMa

Grattis! Jag tror att det är din kropp som rensar ur bara. Drick mycket vatten och köp nån slags ansiktsvatten el liknande så ska du se att det snart går över.

• Anonym (ful ej full)

Tackar för alla svar. Ska besvara alla i tur och ordning:

SIN74: Ja, jag tror ifs du kan ha rätt, men det är jobbigt att känna sig fulare när jag hade hoppats på lite tvärtom.

puss: Visst är man alltid snyggast när man är full ..... men jag har ju inte varit full på heltid så att säga - så jag VET att mitt utseende har försämrats enoromt mkt.

Anonym: Jag vet att min sambo iaf tyckte jag var snygg - förut....

Dilong: Ja, alla män oxå

Lena: Hoppas du har rätt...... bara gått 2 månader än så länge..

Repris: Tack!!
    Har du något bra förslag på hudprodukter? Ska boka tid på salong och göra en förändring i både hår, hud och naglar tror jag.... det kan man väl vara värd?

• Anonym (ful ej full)

Japp...... nu VET jag att jag hade rätt..... sambon kom precis hem med 2 flaskor vin och 8 starköl....... snart blir jag nog fin igen.....

• Desirée

Är han alkoholist eller fattar han helt enkelt inte det extremt olämpliga i att köpa hem alkohol? Han kanske också hör till de gifter du inte behöver i ditt liv. En stor spark i arslet är vad han skulle ha.

• Anonym (ful ej full)
    Desirée skrev 2009-08-21 22:54:29 följande:
    Är han alkoholist eller fattar han helt enkelt inte det extremt olämpliga i att köpa hem alkohol? Han kanske också hör till de gifter du inte behöver i ditt liv. En stor spark i arslet är vad han skulle ha.
    Han är hos grannen nu.... så svara fort

Han tycker inte jag är alkoholiserad alls...... han dricker knappt nåt själv, så han vet inget......
  • Desirée

Så du har dolt ditt missbruk så bra? Eller blev ni tillsammans efter att du slutat dricka? Du måste ju berätta för honom i så fall, det är ju ohållbart att han ska köpa hem alkohol och du är f.d. alkoholist. Inser att det är lätt för mig att säga och svårt för dig att göra, men tyvärr har du ju inget val, eller hur?

• Anonym (ful ej full)
    Desirée skrev 2009-08-21 23:11:02 följande:
    Så du har dolt ditt missbruk så bra? Eller blev ni tillsammans efter att du slutat dricka? Du måste ju berätta för honom i så fall, det är ju ohållbart att han ska köpa hem alkohol och du är f.d. alkoholist. Inser att det är lätt för mig att säga och svårt för dig att göra, men tyvärr har du ju inget val, eller hur?
    Han VET....... men jag är på bättringsvägen.....
  • Desirée

Då är det verkligen underligt att han köper hem alkohol???

• snapdragon

varför köper han då hem alkohol?

Anonym (ful ej full) skrev 2009-08-21 23:20:58 följande:

Han VET....... men jag är på bättringsvägen.....
  • Dilong
    snapdragon skrev 2009-08-22 18:02:16 följande:
    varför köper han då hem alkohol?
    Troligen anser han felaktigt att hon inte längre är beroende, eftersom hon kunnat vara alkoholfri i flera veckor.
  • Anonym (ful ej full)

Jag drack inget av det sambon kom hem med.

Inte han heller.... Allt står kvar och det stör mig inte alls - konstigt nog?!

• Dilong

Anonym (ful ej full) skrev 2009-08-24 10:36:06 följande:

Jag drack inget av det sambon kom hem med.
    Wow - Snyggt! Jag är imponerad av dig.
  • Ivana Roxx

Hej ts!
    Jag har också slutat dricka. Tog sista klunken alkohol i början på juli och jag har också fått jättemycket finnar och ser allmänt blek och hängig ut.
    Jag äter iof antabus och en biverkning är acne liknande utslag i ansiktet så det kan ju bero på det. Men i övrigt, jag är verkligen inte snygg längre. :(

Om utseendet är så viktigt för dig kan jag ge dig lite av mina "känna sig snyggare tips"
    Mot finnarna kan du dränka en bommulstuss med aco alsolsprit och dutta i ansiktet och låta torka in(folk säger att det ger rynkor men det är myt) då försvinner dom på nån dag. Men det är ju uttorkande så smörj ansiktet med hudsalva när ansiktet torkat också!
    Unna dig att sola solarie och drick mycket vatten.
    Att lyssna på musik och hålla igång lite kan också göra underverk att se bättre ut för mig, jag vet inte varför men så är det bara
    Sånna dagar känner i alla fall jag mig lite snyggare.

Svar på tråden Måste jag börja SUPA igen??