I vecka 13 kan det knappast vara ett utomkveds; fostret är i livmorden sedan länge. Vad jag förstod av din andra tråd ringde du väl akuten och fick rådet att ta det lugnt och avvakta om det inte börjar göra ondare. Och idag gör det mindre ont än igår?
Om jag var du skulle jag lita på sjukhuspersonalen och försöka att inte oroa mig! Det är de som är experter, inte vi här på forumet! Känn dig istället trygg med att sjukhuset inte tycker det låter som kris, utan att det är normalt!
Jag har själv ofta haft hålliknande smärtor i ena sidan som kommer och går men även kan sitta i ett tag. (Sök på "håll" här på forumet så ser du att det är ganska vanligt.) Det känns precis som det du beskriver; gör ont när man sträcker på sig eller trycker på stället. Minns inte när det började, men det var en bit in i graviditeten (är i vecka 25 nu och har det fortfarande då och då). Smärta är ju individuellt och jag upplever inte att mitt gör jätteont; det är som håll vid träning ungefär, i alla fall inte ondare.
Jag tror (utan att vara expert) att det inte är någon fara med ditt håll! Hoppas jag har rätt! Sköt om dig!
Kram Atena