Rengöra kakel i badrum
Hur rengör man smidigast kakel i badrum? Alltså inte bara torka av utan verkligen få bort all ingrodd smuts? Var ett tag sen!
Hur rengör man smidigast kakel i badrum? Alltså inte bara torka av utan verkligen få bort all ingrodd smuts? Var ett tag sen!
Ta en paneborste , ta på rengöringsmedel och skura
Menar ju panelborste
Hmm, vet inte riktigt. Men oavsett vilket medel du använder så är det säkert effektivt att spruta riktigt hett vatten på och sen gnugga. Fungerar det att använda duschen kanske? Jag använder alltid hett vatten till diskbänken och det försvinner jätteenkelt även då jag bara använder diskmedel till.
Vad är panelborste? Inte världsbäst på städning:)
Japp, duschen går bra att använda! Så vanligt diskmedel kanske funkar? Det är ju toppen!
Jo , men om du vill ha rent, skura , Medel är väl bra men...
Man måste skura manuellt för det ska bli rent
Ja, tyvärr finns väl inga mirakelmetoder:)
Svinto!!
Efter det tar du bilvax och sprayar på.
Bilvax? Ok! Det kan jag testa!
Köp "Universal stein"
www.universalstone.com/onlineorder/se-best.html
Helt underbart att städa med detta medel. Jag använde detta i en hyreslägenhet en gång när jag va nyinflyttad i den lägenheten. När man drog med fingrarna på kaklet kände man allt äckel och kalk på dem. Efter jag gjort rent så var kaklet som nytt. När jag efteråt drog med fingrarna över kaklet så var det helt lent och glansigt.
Kan användas till i princip allt. Jag använder det till kakel, handfat, blandare, diskbänk, grillgaller, ugnsgaller.
Och en sak till. Man behöver knappt gnugga. Så jo, detta är vad jag kallar mirakelmetod