håravfall, hur länge?
ja, efter drygt 2½månad efter kom all hår över mig..
drar jag i håret kommer det mycket hår.. suck. fäller ju mer än en hund..
hur länge ska det pågå?
ja, efter drygt 2½månad efter kom all hår över mig..
drar jag i håret kommer det mycket hår.. suck. fäller ju mer än en hund..
hur länge ska det pågå?
Det kan pågå ganska länge, förra året när jag fick min son tappade jag mängder med hår, blev faktiskt lite flint på ena sidan av luggen, var livrädd att jag skulle bli helt flint, men sen blev jag gravid ganska så fort igen, håret växte ut och jag drog en lättnadens suck.
Fick min flicka i Maj och har nu börjat tappa håret igen, inte kul alls men nu vet jag ju att det kommer växa ut igen, så det är bara att bita ihop.
Men inte är det roligt när man får plocka tussar ur sängen varje morgon och på golvet, men men, det avtar snart och nytt växer ut.
Håll ut!
Jag var också mycket orolig då det snes tydligt på vissa ställen. Jag fick inget trevligt besked från BVC. Hon sa där att man kunde tappa hår 8 mån efter FL.
men växer det ut igen? eller förbli man flint.. ska inte bli gravid fler gånger nu
Håret som man tappar under amningen är det "extra" hår man får när man är gravid! När man är gravid så blir ju oftast håret lite tjockare än vanligt! Så efteråt tappar man helt enkelt det håret och så tar ju bebis alla dom bra ämnena i amningen som vi kanske skulle behöva också.. Så när man slutar amma blir det väl bättre??
Man tappar ju även håret vid stress, vid sjukdom om man äter dåligt tex. Och kroppen går ju igenom en hel del efter förlossningen.. Både stress, dålig sömn och kanske tom ett ingrepp som kejsarsnitt..
Så fort allt blir som vanligt igen så växer håret ut!!!=)
Jag kunde varken amma sonen eller dottern men tappade massor med hår iaf!
Hormonerna spökar till det i kroppen och jag blev som sagt var väldigt tunnhårig när jag tappade med sonen och det verkar bli likadant nu med dottern, men lugn bara, det växer ut igen, man får stå ut med lite glest hår ett tag, men det kommer igen!
Jag har också tappat hår trotts att jag inte ammat, och jag tappade betydligt mer än det extra jag fick under graviditeten. Några fläckar hade jag minsann inte i tinningen som någon gammal gubbe innan jag fick barn... :) Nu 1 år 4 mån senare är håret återhämtat!
att man tappar det vet jag.. men var lite orolig att man förbli så här tunnhårig..
min pojke är 2 snart och jag tappade till han var ett och ett halvt, sista halvåret med måtta, men tills han var ett drösade det av mig kala fläckar o tunt o stripigt o panikläge, men nu har det satt i gång.
jag läste på en sida att ungefär 1-3mån är det normala tiden att tappa hår.. dvs 3-6mån efter förlossningen..
jag började tappa typ 2½-3mån efter förlossningen och nu är han 4mån och tappar massor.. mitt hår har nog.. ALDRIG varit såhär tunnt.. har sjukt tjockt hår i vanliga fall.... :/:(
Jag tappade i 8-9 månader, men ammade längre än så, så där verkade inget samband finnas. Mitt hår blev tunnare än innan grav, som tur var hade jag att ta av : ) När det senare började växa ut såg det rätt töntigt ut framme vid pannan, en massa små fjun som stod rätt ut. Som en Tintin-lugg ungefär : )
jag har funderingar på att klippa mig i ett kort häftig frisyr när det börjar avtar..
känns som det aldrig skulle det..
Jag befinner mig 6 månader efter förlossningen. Jag skulle kunna öppna perukfabrik!!
hej jag heter anna o har två pojkar jag har tappat en massa hår efter min yngsta sons födelse för 1år sedan får rensa bak på koftan o på borsten varje dag
Jag tappade fortfarande mycket år ca 2-3 månader efter jag slutade amma men det är nog individuellt allt sånt med hormoner.
vill inte ha det så i flera månader :( är ju värre än en hund.
kan det spela roll hur tätt man har barnen?