• Emzzan

    Är det normalt att illamåendet har avtagit?

    Hejsan jag gick in i vecka 8 för några dagar sedan. Under vecka 7 mådde jag inte alls bra hade ett extremt illamående, men nu när jag gick in i vecka 8 så var det precis som att illamåendet avtog radikalt och jag har börjat få tillbaka aptiten. Är det normalt eller ska jag behöva oroa mig för att något är fel?

    Hade jag varit i vecka 12 hade jag tagit detta som normalt men nu är jag bara i vecka 8.
    Snälla behöver få veta.

  • Svar på tråden Är det normalt att illamåendet har avtagit?
  • Erika Ö

    I början så kommer det så kallade spökveckor ibland.. jag vet att jag hade exakt samma oro i början när jag var gravid men det gick alldeles utmärkt och ut kom vår lilla flicka =)

    Det är säkert ingen fara! Jag har för mig att runt v.9-10 så försvann ALLA symptom och jag trodde jag hade inbillat mig att jag var gravid hehe

    Njut av att slippa illamåendet ett tag ;)


  • Emzzan

    Ja man blir allt orolig, har fortfarande ömma bröst och spänd magen, så alla grav. symtom har inte försvunnit. Sen vet jag inte om det är för att man har kommit igång med att äta och att det är därför man känner sig bättre och inte mår illa alls i den utsträckning som innan.
    Vi får hoppas och hålla tummarna

  • Missdabada

    Jag är lite där nu. Är i vecka 7+5 idag. 
    I lördags alltså när jag var i v 7+0 så fick jag bruna flytningar, sen dess har även mitt illamående som jag känt av främst på morgonen innan jag fått i mig något att äta, helt avtagit. både min BM och KK säger att det är normalt med bruna flytningar och inte kan/vill erbjuda mig tidigt ultraljud. 

    Jag känner fortfarande spända bröst men det är det enda grav tecken jag har kvar. Är så rädd att jag fått tyst missfall. Tjatade till mig en mini gyn undersökning på min VC, hon sa att hon normalt inte gör det, och det va inte vaginalt. Hon skulle se om det pulsade, vilket hon sa att det gjorde. Sen sa hon va konstigt det pulserar inte mer, frågade om hon va säker att det inte var JAG som pulsade? ????

    Nu känner jag sån hopplöshet och får helt enkelt vänta på 7 veckor på nästa UL, försöker tänka positivt 

  • cutepenguin
    Missdabada skrev 2024-02-07 07:18:14 följande:

    Jag är lite där nu. Är i vecka 7+5 idag. 
    I lördags alltså när jag var i v 7+0 så fick jag bruna flytningar, sen dess har även mitt illamående som jag känt av främst på morgonen innan jag fått i mig något att äta, helt avtagit. både min BM och KK säger att det är normalt med bruna flytningar och inte kan/vill erbjuda mig tidigt ultraljud. 

    Jag känner fortfarande spända bröst men det är det enda grav tecken jag har kvar. Är så rädd att jag fått tyst missfall. Tjatade till mig en mini gyn undersökning på min VC, hon sa att hon normalt inte gör det, och det va inte vaginalt. Hon skulle se om det pulsade, vilket hon sa att det gjorde. Sen sa hon va konstigt det pulserar inte mer, frågade om hon va säker att det inte var JAG som pulsade? ????

    Nu känner jag sån hopplöshet och får helt enkelt vänta på 7 veckor på nästa UL, försöker tänka positivt 


     


    Förstår att du är orolig. Men du kan alltid boka ett VUL privat om du inte vill vänta 7 veckor. 🥰 Håller tummarna att allt är bra! 

Svar på tråden Är det normalt att illamåendet har avtagit?