• Sassa A

Hugg i vänster sida av rygg

Hejsan,
    Vet inte om ja skriver under rätt rubrik.
    Men det är så att jag har under de senaste dagarna haft lite småont i vänstersida av ryggen, precis under revbenen typ. Känns inte så mycket om jag sitter still eller håller kroppen rakt, men sträcker jag upp händerna och vrider mig lite åt vänster så hugger det till utav bara helvete i vänstersidan. Nästan så man tappar andan o benen viker sig. O nu känns det som smärtan vandrar sakta fram mot magen också. Ingen aning vad detta kan bero på..

Men jag hade för några år sedan en UVI som hade gått upp det urinledarna och jag har för mig att det kändes likadant då, men ja kommer inte ihåg. Men då hade jag haft UVI precis innan och det har jag inte haft nu..

Någon som har kännt något liknande?

• Svar på tråden Hugg i vänster sida av rygg
  • kudden

Om det är mer åt ryggen du har ont och det blir värre av rörelse och inte så ont när du är i vila så låter det som att det är ryggens leder/muskler som är orsaken. Gå till en naprapat/kiropraktor och kolla upp vad det kan vara. Nämn då att du haft UVI i urinledarna.

• Ripper500

Tror också att det har med muskler och leder att göra. Kan vara en låsning eller liknande i ryggen. Men om jag var dig skulle jag gått till läkaren och lämnat prov för UVI, samt göra en liten enkel undersökning. Sedan uppsöka kiropraktor.

• Sassa A

Tack för era svar !
    Det känns bättre nu och smärtan har näst in till försvunnit så det va nog bara musklerna som bråkade med mig!

TAck igen :D

Svar på tråden Hugg i vänster sida av rygg