• hannan­dreas
    Äldre 21 Aug 23:32
    1670 visningar
    3 svar
    3
    1670

    nattproblem

    Vet inte för tillfället hur vi ska lösa natten i vår familj. Frugan är gravid i 7 eller 8 veckan. Vi har redan ett barn på 15 månader som brukar nattas vid 1900-2000. Han sover i eget rum. Tyvärr vaknar han upp mitt under natten och får då ligga i vår säng. Dvs han flyttas från sitt rum till vårt rum. Tyvärr så har det blivit så att han sparkar i sömnen vilket inte är så bra eftersom han ligger bredvid mamman och magen. Visst kan frugan vända på sig men då blir hon ju halvt misshandlad vilket inte är ett bra alternativ. Hur löser vi problemet? Vill ju inte att något ska hända med liten i magen.

  • Svar på tråden nattproblem
  • Äldre 22 Aug 11:33
    #1

    Prova med att lägga dig mellan barnet och mamman, gjorde det med äldsta grabben när sambon väntade vårat andra barn, fungerade fin fint.

  • Gnagar­n
    Äldre 22 Aug 12:30
    #2

    Skjut in sängen till väggen och lägg barnet som sparkar mellan dig och väggen.

  • jontes­tar
    Äldre 22 Aug 22:26
    #3

    Till Nattproblem!!!

    Hej!

    Jag kan ge ett stall tips på detta problem eller vad man skall säga!
    Visst! är de mysigt när ens barn vakna på natten och kryper upp i sängen men inte
    varge natt! dels störs sömnen för barnet, föräldrarna och dessutom blir de trångt!
    Detta hade jag att ta itu med med! men till slut höll de inte! Fick ta en vecka med dålig sömn och gå tillbaka med sonen till hans säng, han vakna igen - gick till baka med han. Han vakna igen, igen, igen! visst de är drygt! men ta detta NU! och du Pappan gör de du och låt frun sova! de ta cirka en vecka till slut får ni ert barn att förstå att de är i sin egen säng man skall sova!!!!

Svar på tråden nattproblem