• Anonym (förkyld)

Vad bör man göra för att snabbt bli av med en förkylning?

Är sjuk i förkylning, så som halsont, lätt feber och tät i näsan. Har verkligen inte råd att vara borta från jobbet. Hur lindrar man snabbast en förkylning?

Äter zyx, för att lindra smärtan i halsen och försöker bara ta det allmänt lugnt, så lugnt det nu går med barn hemma. Men vad kan jag göra mer?

• Svar på tråden Vad bör man göra för att snabbt bli av med en förkylning?
  • TeAmo

Det jag brukar göra är att duscha i varmt vatten! Sedan snyter du ut allt du har.. Det brukar "lösa" upp, och man brukar kunna andas fritt efter. Sen kommer väl det självklart tillbaka.. Men en dusch piggnar alltid upp :)

Sen finns det ju något som heter "Kan Jang" på hälsokosten som ska lindra förkylning snabbt =)

• rosen76

Detta brukar hjälpa mig och minska förkylningsdagarna: mycket vitlök i maten (visst stinker man sen, men nu finns det SB12 på apoteket som tuggummi tror jag det är och det ska visst göra andedräkten fräsch även efter en vitlöksrik måltid), c-vitaminer (tex färskpressad apelsinjuice, kiwi innehåller tom mer c-vitaminer än apelsiner), Strepsils halstabletter på apoteket mot halsont och så Friggs Echinacea brustabletter (finns i vanliga mataffärer. Smakar äckel, men det har alltid funkat för mig, betydligt bättre än dyra KanJang tex- som fö inte hjälpte alls när jag prövade). Lycka till och krya på dig!:)

• KiwiMamman

Koka upp cocacola med lite färsk ingefära, sila av och drick. Drick inga större mängder, ca ½ glas några gånger per dag. Det har hjälpt mig.

Svar på tråden Vad bör man göra för att snabbt bli av med en förkylning?