• Self Evident

Inköpslista när man skaffar katt - tacksam för tips!

Nu har jag funderat på att skaffa katt länge så det är inget impulsköp. Innan vi skaffar själva kissarna - vi vill ha två - tänker jag först fixa alla tillbehör så det är klart när de kommer.
    Jag har haft katt tidigare, även om det var ett tag sedan, och vet ungefär vad som behövs men jag skulle uppskatta om ni som har katt nu kan ge mig några råd om det viktigaste. Vi bor i lägenhet så det blir innekatter.
    Jag skulle också vara tacksam för tips om de bästa affärerna i Stockholm med bra pris och kvalitet.

• Svar på tråden Inköpslista när man skaffar katt - tacksam för tips!
  • BlommyNess12

Kattlåda + spade
    Leksaker
    Eftersom ni bor i lägenhet så rekommenderar jag en klätterställning till katterna som går mellan golv-tak.
    Matskålar och vattenskålar
    Kattbädd/krypin till katterna (vissa klätterställningar har inbyggt sånt, men skaffa gärna så katterna har ett krypin var!)

bor inte i sthlm så jag vet inte några bra affärer och priser, men testa pricerunner.se

• Lillfjompa

Fy-spray! Det tycker jag var en väldigt bra sak att införskaffa mig när jag fick katt.

Men såklart;

Kattlåda
    Kattsand
    Matskålar/vattenskålar
    Klösbräda
    Leksaker
    Borste
    Kloklippare
    Vi köpte även "tandkräm" (spray) till våran katt.
    Öronrengörare.

Lycka till :)

• BlommyNess12

Borste (beror på hur långhåriga katterna är, min katt är korthårig men älskar sin borste ändå.. fråga i butiken vilken som är bäst för din katt)
    shampo behöver ni inte om ni tar kattungar (beror såklart på vilken ras) men vanliga korthåriga raser behöver man inte tvätta kattungarna förrän de är runt året.

• Mrs Winter

Försäkring

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • BlommyNess12

Mrs Winter skrev 2009-08-22 10:35:24 följande:

Försäkring
    Fast det kan man väl inte skaffa innan man har skaffat katten?
  • Mrs Winter
    BlommyNess12 skrev 2009-08-22 10:36:42 följande:
    Fast det kan man väl inte skaffa innan man har skaffat katten?
    Skrev inte så heller.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • BlommyNess12

Mrs Winter skrev 2009-08-22 10:38:22 följande:

Skrev inte så heller.
    Nä men hon ville veta vad man skulle köpa innan hon skaffar katterna..
  • Kickans mamma

Stockholms zoovaruhus i Kungenskurva alt Bromma Zoo gillar jag.

• sjl89

Ja alltså som skrivits och självklart borste oavsätt om katterna är kort eller långhåriga så ska man borsta dom varje dag enligt min vet, klosax är en räddning och klösbräda så ni inte får möblerna sönderklösta =)

Svar på tråden Inköpslista när man skaffar katt - tacksam för tips!