• Anonym (Undrande)

Fråga ang pungar....(varning för detaljerad beskrivning)

Min pojkväns ena pung är "annorlunda" vet inte vad jag ska kalla det?! Dess "innehåll" är inte inne i den "kapsel" som det ska vara utan "simmar fritt" innuti "påsen". Den här konstiga pungen är slapp och känns lite knölig då man tar på den.
    Han har alltid haft så här säger han och en läkare har sakt att det är helt ok. Men han var jätte liten då läkaren har sakt så.
    Nu undrar jag om någon känner till någon annan som har "så här" och blivit pappa helt normalt?! Är rädd att det påverkar fertiliteten?! Kan man ifall att det är ngt fel på den ena pungen klara sig med bara en fungerande?! Vet inte om ni fattar något av det jag skrivit,var svårt att beskriva!
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Fråga ang pungar....(varning för detaljerad beskrivning)
  • wellah

har han två kulor i påsen? annars kanske han inte fått båda att trilla ner som liten, det är inte helt ovanligt som jag fattat det och jag vet de som fått barn utan problem med bara en kula i påsen.....

• CEEN

har aldrig hört om något liknande! kan du inte be honom gå och kolla det igen?

• Anonym (Undrande)

Hmm... det finns ingen "påse" med "kulor" i denna konstiga pung! Det är liksom....mååånga mindre "kulor". Hmmm.. blir fundersam, skulle behöva känna på pungen i fråga *garv*

• annhan

Smek hans pung vetja! Då känner du, ifall det finns två kulor i pungen. Om det hade varit något fel så borde väl skolläkaren eller dylikt reagerat tidigare?

• Anonym (Undrande)

Jag skulle vilja att han kollar upp det, vi har fösökt bli gravida några månader men inte lyckats ännu, kan ju va att det inte beror på det här men man skulle ju vilja veta.Vet bara inte hur jag ska ta upp det på ett bra sätt. Som ni kanske förstår är d lite känsligt för honom. Jag skulle ju inte vilja att jag skyller vår barnlöshet på honom....

• annhan

Förstår att det är känsligt för honom. Kan ni prata om det och så då, eller är han fast övertygad om att pungen inte innebär något problem för er fertilitet?
    Om ni prövat en längre tid utan resultat så kanske det är bäst att kolla upp saken, för säkerhets skull.

• Anonym (Undrande)

Annhan: Jag har nog minsann smekt och kännt, minns inte hur exakt det känns bara!
    Det är liksom som små hmmm kulor fritt i pungen,inte två el en tydlig.
    Gud detta gååår inte att förklara.
    Skolläkaren har skickat honom till ngn "specialläkare" i tiden för att kolla upp,och
    denna har menat att det är ok.

• Anonym (Undrande)

Vi har inte försökt så lång tid ännu, men om det inte blir bebis snart så måste man ju kolla upp. Vi kan tala om allt, men just det här har vi inte talat desstu mera om. Han har bara sakt att den borde vara ok.
    TACK alla för era svar!!!!

• Anonym (Undrande)

Någon annan som vet ngt om detta?!

Lägger till att pungen nästan känns krossad på ngt sätt?!

• Anonym

men det är fullt möjligt att bli pappa med enbart en testikel med !!!!

• Anonym (Undrande)

Är det så?! Att det är möjligt med bara en testikel!!! Tjohoo vad bra!!! Men det kanske är svårare att lyckas?!

• Anonym

vet faktiskt inte % tal...det finns rätt mycket på internet om detta mäns fertilitet...min man har också en testikel som inte är som den ska.men helt säkert är att man kan bli pappa med en testikel!!!!!!!

• Anonym (Undrande)

Tack "anonym", ska surfa på internet ett tag nu

• Anonym (Positiv)

Min man har bara en testikel. Den andra blev bortopererad när han var nyfödd. Vi blev med barn på första försöket, så det var uppenbarligen inga problem! Han funkade ju minst lika bra för det!

Om du är orolig tycker jag att du ska försöka ta upp det med honom. Jag förstår vad du känner. Jag hade mina misstankar om att vi skulle få problem innan vi började försöka. Det tror jag att han hade också, men vi pratade inte om det. Däremot har både nu i efterhand sagt att vi trodde att det inte skulle gå, utan att vi skulle få försöka ett år och sen få hjälp... Men vi har inte pratat om varför. Men jag undrar om inte han också var lite orolig. Det kanske din kille också är. Då kan det underlätta att få ut det i luften. Om inte annat så kan det göra att en eventuell stress släpper.

Lycka till!

• Anonym

det låter nästa som när min kille hade ett bråck i pungen=) men han hade lite ont ibland också! men han gick óch kollade upp det så fick han opperera ihop bråcket=)
    men din kille borde kolla upp det

Svar på tråden Fråga ang pungar....(varning för detaljerad beskrivning)