• Älskarlivet

Hur är priserna på restauranger på Mallorca?

Om 3 veckor åker vi på bröllopsresa med sonen till Mallorca . Det ska bli jätteskönt (Sepciellt eftersom jag sitter här hemma sjuk och har varit hela veckan...har ju en del att förbereda inför bröllopet på lördag ).

Jo, vi funderar på att ta en form av All-inklusive men frgan är hur dyrt det är på Mallorca? Och om man blir bunden till bara sitt eget hotell om man tar all-inklusive (det är 7 frukost, 5 lunch, 5 middag med 1/2 flaska vin eller 1 stor öl/läsk som ingår) för 1700:-/Person.

• Svar på tråden Hur är priserna på restauranger på Mallorca?
  • Tjoflöjt

Det beror på vilken typ av restaurang. Turistrestaurangerna är lite billigare, men vanliga moderna restauranger ligger på samma pris som här.

• Älskarlivet
    Tjoflöjt skrev 2009-08-22 16:31:54 följande:
    Det beror på vilken typ av restaurang. Turistrestaurangerna är lite billigare, men vanliga moderna restauranger ligger på samma pris som här.
    Samma pris som här? Ja det var lite det jag trodde, så med andra ord ganska dyra priser.

Jag tror det lönar sig med den här sk all inklusive.
    Tack!
  • Tjoflöjt

Varsågod! Ha en bra bröllopsresa och lycka till på lördag!

• Älskarlivet
    Tjoflöjt skrev 2009-08-23 10:13:57 följande:
    Varsågod! Ha en bra bröllopsresa och lycka till på lördag!
    Tack !

Är fortfarande helt golvad och igår hände något med mitt höra så nu hör jag ingenting alls på det örat...hahha ja jag kan inte annat än att skratta åt elendet. Men samtidigt så hinner jag väl frisk och få en underbar dag .

Tack!
  • patrikiden

Det går ju att komma undan billigare om du gör maten själv. Fast det kanske du inte vill om du är på semester?

• Älskarlivet
    patrikiden skrev 2009-08-23 14:46:44 följande:
    Det går ju att komma undan billigare om du gör maten själv. Fast det kanske du inte vill om du är på semester?
    Jo det skulle vi faktiskt kunna tänka oss att göra ett par kvällar. Lite god pasta och något till. Mmmmm kanske bättre att inte ta all-inkusive. Aston äter nog hellre pasta hemma på lunchen än något på en restaurang (han är bara 2,5 år).

Tack!
Svar på tråden Hur är priserna på restauranger på Mallorca?