iconic skrev 2009-08-22 22:48:20 följande:
Alltså om det är så att
ts son bara inte vill gosa på beställning med sina föräldrar så är ju det en sak. Inget konstigt med att barn inte vill kramas och gosa just när föräldrarna vill det. Jag uppfattade inte alls att det var det som var
ts problem, utan att problemet är att mamma inte ens får trösta sin son. DET är ett stort problem i mina ögon. För jag akn inte se hur man skulle kunan trösta en 19 månader gammal liten pojke på ett bra sätt utan att ta i honom. Men
ts kan ju få förtydliga det själv.... Är det så att din son bara inte är så "kramig" som du önskar och att han inte vill mysa när du vill det eller är det så att han avvisar fysisk närhet, tröst och kramar i princip helt och hållet? Stor skillnad, vi verkar uppfattat situationen olika...Att den fysiska beröring som ges vid blöjbyten, av-och påklädning skulle vara tillräckligt för att tillgodose något barns behov av närhet är ju ett helt befängt påstående...
Han är inte så kramig,men han tar heller sällan initiativet till att komma nära inte ens när han är glad och leker.
Vi har försökt att lära honom hur man kramas och vad det innebär men han vill helt enkelt inte.
Plockar man upp honom från golvet så kan han vara i famnen en liten stund men det slutar ofta med att han stretar emot med benen och trycker dem i magen på mig eller hans pappa...
Det verkar inte som att han gillar att bli fasthållen i en famn helt enkelt.
Ibland känns det verkligen som att jag lever med honom på avstånd!