• älgfot

Hur ser igelkottbajs ut????

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Mycket skit finns att hitta på nätet men igelkottskit är helt OMÖJLIGT att hitta
    Jag har letat på alla möjliga ställen, men det finns ingen sida med bild...

Jag misstänker att det är igelkottbajs vi har i vår trädgård titt som tätt... skitäckligt

Sen läste jag att barn i skåne fått salmonella av just igelkottspillning, så nu är jag ju ännu mer nojjig än innan...
    Igelkottar är jättefina o söta, men dom är åxå fulla av löss o bajjar i min trädgård o det är inte lika gulligt :-S

Nå´n som har en bra "hitta bajset" sida att tipsa om?

Det är små svarta korvar på ett par cm, ibland mindre (något större än kaninpluttar)...

HJÄLP!!!!

• Svar på tråden Hur ser igelkottbajs ut????
  • gaffsan

Googla på igelkottsspillning , då får fram bilder

• älgfot

jag har googlat på typ allt, till och med detta, men jag ska prova igen tack!

• älgfot

Jag hittar inga bilder, bara beskrivningar... men jag får väl kolla efter skalbaggevingar i det istället, då vet jag ju

Jag hade tänkt näta in staketet från insidan så de inte kommer in, men läste att de rackarna kan klättra så det lär väl knappast vara lönt då

Dom är säkert här inne och äter sniglar så iof så gör dom ju ingen skada, mer nytta
    Kanske borde sätta ut en kattlåda åt dom haha...
    Då kan ju grannkatterna som skiter i våra rabatter ta o gå på den lådan åxå så har jag ju löst 2 problem samtidigt hahahaha

• gaffsan

Om du hade fortsatt lite längre ner hade det kommit en artikel med kort {#lang_emotions_wink}
    Det såg ut som små korvar, lite skrovliga  {#lang_emotions_tongue_out}
    Ja , det  är ju det med salomella risken , men det kan man ju få av
    fågelbajs också 
    Ja sniglar slipper du ju   {#lang_emotions_sunny}

• isisisis

Det ser ut som mindre kattskit ungefär.
    Folk förväxlar ibland kattskit med igelkottskit.

• Grizelda
    älgfot skrev 2009-08-22 21:39:00 följande:
    Jag hittar inga bilder, bara beskrivningar... men jag får väl kolla efter skalbaggevingar i det istället, då vet jag ju Jag hade tänkt näta in staketet från insidan så de inte kommer in, men läste att de rackarna kan klättra så det lär väl knappast vara lönt då Dom är säkert här inne och äter sniglar så iof så gör dom ju ingen skada, mer nytta Kanske borde sätta ut en kattlåda åt dom haha...Då kan ju grannkatterna som skiter i våra rabatter ta o gå på den lådan åxå så har jag ju löst 2 problem samtidigt hahahaha
    Vem har sett en igelkott klättra? Jag har kycklingnät runt hela trädgården och har lyckats hålla dem ute, så länge alla stänger grindarna, vill säga.
  • älgfot
    Grizelda skrev 2009-08-25 16:03:18 följande:
    Vem har sett en igelkott klättra? Jag har kycklingnät runt hela trädgården och har lyckats hålla dem ute, så länge alla stänger grindarna, vill säga.
    jag vet inte vem som sett det, jag läste det i en artikel.. känns osannolikt men vem vet.. de kanske klär ut sig till spindelmannen om nättrena
  • älgfot

tack knastroll för bilderna jag har nog igelkottar här inne

• Grizelda
    älgfot skrev 2009-09-01 21:10:33 följande:
    jag vet inte vem som sett det, jag läste det i en artikel.. känns osannolikt men vem vet.. de kanske klär ut sig till spindelmannen om nättrena
    Ja, jag börjar snart tro det också, faktiskt. Fick fiska upp en drunknad stackare ur poolen härom dagen . Har inte sett någon grind öppen.Var f-n tar de sig in?!
  • älgfot
    Grizelda skrev 2009-09-01 21:13:57 följande:
    Ja, jag börjar snart tro det också, faktiskt. Fick fiska upp en drunknad stackare ur poolen härom dagen . Har inte sett någon grind öppen.Var f-n tar de sig in?!
    ÅH nä, stackars liten

Då är dom väl bra klättrare då... du får näta in "tak" åxå
    Eller så får du starta en igelkott-simskola
Svar på tråden Hur ser igelkottbajs ut????