Jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa precis som du säger. Att nya batterier ska komma ut den naturliga vägen, att de sällan eller aldrig läcker nåon batterisyra, men att jag skulle hålla koll på om han blev otröstlig och verkade ha ont i magen. Nu har vi inte sett ett enda tecken på att han skulle kunna må dåligt på något vis, så vi har inte åkt in.
Batteriet är fortfarande borta (jag vet inte alls hur länge det ar varit borta heller eftersom vågen fungerar med enbart ett batteri kvar) och jag tror det har försvunnit på något annat håll.
Detta var ett sånt där platt, runt batteri, ett ganska stort i omkrets, men tunnt och skulle säkert kunna sväljas med lite kraft. Men som sagt, han mår bra och har inte varit otröstlig eller mått dåligt.
PS, den där artikeln läste jag oxå om för ett tag sedan, hemskt!!!
Umm Elias skrev 2009-08-24 17:51:15 följande:
Hm, vi åkte in för några månader sen med misstanke. Ingen röntgen gjordes och de lovade att det skulle komma ut den vanliga vägen om han svalt detta. De sa också att batterier nu för tiden är väldigt väl isolerade och det inte finns ngn chans att de skulle läcka. Det har fortf inte kommit ngt batteri så jag tror inte han svalde det, det måste försvunnit på ngt annat sätt. Jag tycker dock att du ska åka in och kräva en röntgen med tanke på det som skrivits tidihgare i tråden!