jag får 112 kr /tim, är barnskötare med några års erfarenhet från att jobba på förskola.
ibland ringer de samma dag och vill att man kommer så fort som möjligt. andra gånger (men det händer inte lika ofta) så får man veta några dagar i förväg ibland till och med några v. ibland ringer de samma dag och ger en en hel v ibland får man bara en dag.
det negativa är ju att man aldrig vet om man får jobba el ej, svårt att planera något.
ofta kan man säkert själv styra lite hur långt man vill åka. har man väl kommit till några ställen och "sköter sig bra" så får man ju oftast komma tillbaka, är ju skönt för alla inblandade (personal, barn, föräldrar och en själv)
jag har varit spring vik sen maj 08 och har nu 5-6 förskolor som ofta ber om mig som vik.
här i stan så finns det två förmedlare som förskolorna ringer och som sen ringer runt till vikarierna. förskolorna kan när de ringer ge ett namn på vem de skulle vilja ha sen bestämmer förmedlarna om de får den personen el ej.
här fick man komma till vikförmedlaren på en liten intervju , sen ringde de även till första stället jag var på och kollade hur det funkat.
ett sånt här måste man även kunna visa förmedlarna www.polisen.se/Service/Blanketter/Registerutdrag/Passansokansdokument/