• rosalin

Dockskåp??

Har sett ett dockskåp i trä, men minns inte vilken tillverkare det är eller i vilka affärer man kan hitta det i. Nån som kan hjälpa mig??

Har sett det i leksaksaffärer tidigare men inte nu.. Det ser robustare ut än lundbys, men ett spetsigt tak (som om gaveln var fram på huset)

Det är rätt mycket träfärgat..

• Svar på tråden Dockskåp??
  • parvati

Kalikå på drottninggatan, Stockholm har många fina dockskåp i trä. De har även en hemsida.

• rosalin
    parvati skrev 2009-08-22 21:47:38 följande:
    Kalikå på drottninggatan, Stockholm har många fina dockskåp i trä. De har även en hemsida.
    ´nej det gick inte att se vad de har för några , det var ju synd..
  • caprischåsa

Jag har precis sålt ett på Blocket av märket Plan Toys. Ungefär som du beskriver. Googla och kolla om det kan vara ett sådant du menar. Såg att det fanns felr till salu på Blocket nu också. De är jättefina och verkligen robusta och lektåliga!

• parvati

Jo hemsidan är dålig men affären är underbar.

Är det ett sådant här enkelt dockskåp för de minsta? De borde gå att få tag på i alla kvalitets-leksaksaffärer. Annars hittade jag sådana på nätet en gång när jag gogglade kvalitets leksaker.

• rosalin
    parvati skrev 2009-08-22 22:08:39 följande:
    Är det ett sådant här enkelt dockskåp för de minsta? De borde gå att få tag på i alla kvalitets-leksaksaffärer. Annars hittade jag sådana på nätet en gång när jag gogglade kvalitets leksaker.
    ja, det är nog ett sådant jag menar.. ska google på kvalitetsleksaker
  • rosalin
    rosalin skrev 2009-08-22 22:18:44 följande:
    ja, det är nog ett sådant jag menar.. ska google på kvalitetsleksaker
    ä, hittar inget. ger upp för ikväll
Svar på tråden Dockskåp??