Makadi Palace, Makadi bay
Har bokat resa till Egypten och ska bo på Makadi Palace....Det jag läst om stället låter underbart...Men det var trådar från 2007. Finns det någon som varit där nyligen och kan ge ett uppdaterat utlåtande...?
Har bokat resa till Egypten och ska bo på Makadi Palace....Det jag läst om stället låter underbart...Men det var trådar från 2007. Finns det någon som varit där nyligen och kan ge ett uppdaterat utlåtande...?
Har bara hört gott om Makadi Palace och Grand Makadi. Senast ett par som var där i maj. Vi planerar att åka dit i vår.
NU har vi bokat! Åker 14 september, snabba bud! Bor på Grand Makadi, Palace var slut men jag tror att Grand är nästan lika bra!
Mina föräldrar bodde på Palace för några år sedan. De sa det var fantastiskt, men att Grand nog var ännu bättre om man var barnfamilj. De hänger väl ihop som jag förstår det. Det var nog fler barnfamiljer på Grand. De tyckte maten var helt underbar. Det är mer korallbotten precis vid hotellet, men går man en liten bit blir det fin sandstrand. I Makadi får man ju röra sig längs m stranden till skillnad från i Hurghada. Däremot får man inte sola vid andra hotells strandremsor. (Om man inte betalar då förstås.)
De har bott på många hotell, men tyckt Makadi Palace varit bäst.
Hej har varit på Grand Makadi och det var fantastiskt!!!
Fint och" on the beach". Korallrevet i havet är underbart,bara ett par meter ut i vattnet så badskor är ett måste(finns att köpa på hotellkiosken,kostade ca 45kr 2008)och vi snorklade hela dagarna. Lite ensligt ligger Makadi,men det är bara att åka gratisbussarna till Hurghada så får man tillgång till shopping,liv och larm!
Ha det så underbart!
Tusen tack ska ni ha.
Petra 1972...Snacka om snabba ryck;) Du måste berätta om er resa när ni kommer hem. Vi ska dit den 13 oktober, så då får vi ju pinfärsk info;) Ha en trevlig resa
Ser fram emot att höra från dig. Hoppas ni får en underbar resa och att det motsvarar alla förväntningar
Ni som åker dit kommer att få en fantastisk resa till ett fantastiskt hotell ! Både grand Makadi och Makadi Palace är som tagna ur 1000 och en natt. Den stora fördelen med att boka in sig på Makadi Palace är dock att du får tillgång till båda hotellens restauranger vilket betyder 4-5 restauranger till. Om jag inte räknade fel så har du som bokar Makadi Palace tillgång till ca 9 restauranger.
Trevlig resa till er som åker. Själv vill jag definitivt dit igen !
Åh vad roligt. Har gått och väntat på att få höra hur ni haft det.... Vad roligt att ni hade det bra.... Vad menar du med dricksande.....Vi har ju förberett och växlat in 1dollars sedlar....Men du får gärna förklara hur det funkar....
Bodde ni på Palace eller Grand?
Är i valet och kvalet över vad vi ska välja.
Palace ser fräschare ut, men grand verkar ha bättre strand?
Vi bodde på Palace... Hade otur och hamnade på fjärde våningen, vilket innebar att vår balkong var "stängd". Det satt saker för fönstrena så det blev som en bastu där ute. Negativt om man är rökare....;) Om man tänker på stranden, så känner jag att det spelar ingen roll var man bor. Stranden ligger ju precis vid hotellen och strandpromenaden är inte så lång. Måste tyvärr säga att jag blev en aning besviken på resan. Visst var det skönt med sol och bad, men det kan man ju få på andra ställe också. Maten var ok. Botaniska trädgårdens biff med scharlottenlök och potatisgratäng var underbar. Sonen hade oturen att bli magsjuk (av någon fiskbulle på lunchen). Tycker inte att stället lever upp till sitt rykte. Växla in alla möjliga valutor;) Nej men växla in euro och ev. dollar. Vi gav städaren 1 dollar varje dag. Sen finns alla som serverar vid poolerna mm. Samma gäller vid lunch och middag. Även om det är all inclusive så förväntas det dricks efter avslutad måltid. Njut av värmen.... Ja just det. Klockan 18 var det beckmörkt.....