• mimmi 1

Galltvål mot hudutslag??

Ja, som rubriken lyder.... läste i en annan tråd om att man kan få klåda av stress, och att galltvålen hjälper. är det någon som har erfarenhet??

när inte varken allergimedicin, cortison creme, eller nånting hjälper mot stora områden av kliande utslag, kan det bero på stress?? och kan galltvål hjälpa??

• Svar på tråden Galltvål mot hudutslag??
  • Ripper500

Du bör gå till hudläkare för att undersöka exakt vad utslagen beror på.
    Finns som sagt en hel del hudutslag och hudsjukdommar.
    Vissa utslag kräver starkare kortison, typ II eller III. Dessa kan enbart skrivas ut av läkare. Typ I är väldigt svag så den hjälper faktiskt inte mot mycket.
    Men använd inte kortison i ansiktet bara, eftersom det kan framkalla andra sjukdommar som man inte vill ha.

Så kortfattat. Begär remiss till hudläkare och sedan utskrivning av starkare kortison typ II eller typ III.
    Köp även propyless som mjukgör huden och smörj efter dusch.

• Viewsonic
    Ripper500 skrev 2009-08-23 20:55:20 följande:
    Du bör gå till hudläkare för att undersöka exakt vad utslagen beror på.Finns som sagt en hel del hudutslag och hudsjukdommar.Vissa utslag kräver starkare kortison, typ II eller III. Dessa kan enbart skrivas ut av läkare. Typ I är väldigt svag så den hjälper faktiskt inte mot mycket.Men använd inte kortison i ansiktet bara, eftersom det kan framkalla andra sjukdommar som man inte vill ha.Så kortfattat. Begär remiss till hudläkare och sedan utskrivning av starkare kortison typ II eller typ III.Köp även propyless som mjukgör huden och smörj efter dusch.
    Bra råd.
  • mimmi 1
    Ripper500 skrev 2009-08-23 20:55:20 följande:
    Du bör gå till hudläkare för att undersöka exakt vad utslagen beror på.Finns som sagt en hel del hudutslag och hudsjukdommar.Vissa utslag kräver starkare kortison, typ II eller III. Dessa kan enbart skrivas ut av läkare. Typ I är väldigt svag så den hjälper faktiskt inte mot mycket.Men använd inte kortison i ansiktet bara, eftersom det kan framkalla andra sjukdommar som man inte vill ha.Så kortfattat. Begär remiss till hudläkare och sedan utskrivning av starkare kortison typ II eller typ III.Köp även propyless som mjukgör huden och smörj efter dusch.
    Tack.. men.. som jag skrev i trådstarten, så hjälper inte kortison, alltså har jag redan varit till hudläkare, via remiss från vårdcentralen... har fått den starkaste dom skriver ut, hjälper föga... det slår bara upp på andra områden hela tiden...
    Har även propyless i pumpflaska, utskriven av hudläkare...
    MEN....
    Min fråga var bara om nån annan har provat galltvål mot stress-relaterade utslag? filar lite på om det kan bero på stress....

ALL behandling som hudläkare föreslår, går ju ut på att behandla utifrån,istället för att ta reda på orsaken, och försöka behandla innifrån istället...
    (är allergitestad, så ingen allergi heller)
  • Anova

Vad förlorar du på att prova? Om det inte fungerar så använd resten av galltvålen till fläckborttagning.

Min "gudson" (eller om det var hans bror) hade väldigt mycket eksem då han var yngre och då hjälpte galltvålen honom så att han blev bättre. Men eksemen var ju då inte stressrelaterade.

• Häxaväxa

Gå till en homeopat!!
    Någon som är bra på just hud..
    Du kan bli helt frisk efter bara några veckor..
    Lycka till!

• mimmi 1
    Häxaväxa skrev 2009-08-27 05:10:39 följande:
    Gå till en homeopat!!Någon som är bra på just hud..Du kan bli helt frisk efter bara några veckor..Lycka till!
    jag har funderat på det faktiskt....
Svar på tråden Galltvål mot hudutslag??