• Indiansommar

Sälja LP skivor

Har en back med gamla LP skivor av blandad kvalitet och olika sorters musik hårdrock, pop, barn var säljer man sådana bäst? Har inte någon skivspelare längre och har inte plats för dom. Vet inte heller vilket skick dom är i, har stått på lite olika ställen som vinden, klädkammaren mm. Kanske inte så bra förvarings ställen?! Vad kan dom vara värda? Får man något för dom?

• Svar på tråden Sälja LP skivor
  • fulbrightnew

Kolla vad som bjuds ut på Tradera och vad saker ropas in för; det lär dock inte bli många kronor i bud om du beskriver skivorna på det sätt du gör. Den allmänna regeln verkar vara att skivor från 80-talet ger i princip 0 kronor om man försöker lämna in dem hos en begagnat-skivhandlare; har man äldre grejer eller "rariteter" kan man däremot få bra betalt för dem.

• Rååsa Smurfen
    fulbrightnew skrev 2009-08-23 06:57:18 följande:
    Kolla vad som bjuds ut på Tradera och vad saker ropas in för; det lär dock inte bli många kronor i bud om du beskriver skivorna på det sätt du gör. Den allmänna regeln verkar vara att skivor från 80-talet ger i princip 0 kronor om man försöker lämna in dem hos en begagnat-skivhandlare; har man äldre grejer eller "rariteter" kan man däremot få bra betalt för dem.
    jag har en LP med Michael jackson som läser E.T  köpte den dyrt på nätet ,men den är svår att få tag på ,fundera dock på att sälja den  på Tradera ,men ska först spelar in den på några kasseter
  • jaghopparhögt

Rååsa Smurfen skrev 2009-08-24 14:02:37 följande:

jag har en LP med Michael jackson som läser E.T  köpte den dyrt på nätet ,men den är svår att få tag på ,fundera dock på att sälja den  på Tradera ,men ska först spelar in den på några kasseter
    Kassetter? Varför inte bara rippa den till datorn istället?
  • Rååsa Smurfen
    jaghopparhögt skrev 2009-08-24 23:15:50 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-24 14:02:37 följande: Kassetter? Varför inte bara rippa den till datorn istället?
    hur gör man det då lägga den från LP  skiva till datorn 
  • jaghopparhögt

Rååsa Smurfen skrev 2009-08-25 00:49:30 följande:

hur gör man det då lägga den från LP  skiva till datorn 
    Har du REC out på din skivspelare?
  • Rååsa Smurfen
    jaghopparhögt skrev 2009-08-25 00:50:47 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-25 00:49:30 följande: Har du REC out på din skivspelare?
    hmm nu kommer jag låta jätte trög men REC  out ska det vara ett hål där eller nån knapp .Det enda hålet jag ser är för hörlurar och jag kan inte se någonstans där det stå REC out ,har läst att man kan lämna in skivor för att få det på dvd skiva men det kostar ju säkert en del ..
  • jaghopparhögt

Jag ska visa dig i morgon.
    Antagligen behöver du köpa en liten riaa förstärkare att koppla mellan datorn och skivspelaren.Sedan använder dunågot program för att spela in skivan på datorn.

• Rååsa Smurfen
    jaghopparhögt skrev 2009-08-25 01:00:58 följande:
    Jag ska visa dig i morgon.Antagligen behöver du köpa en liten riaa förstärkare att koppla mellan datorn och skivspelaren.Sedan använder dunågot program för att spela in skivan på datorn.
    ok vad snäll du är tack
Svar på tråden Sälja LP skivor