Hjälp, kräftorna har legat framme
Kräftorna låg framme för att tinas och nu har de legat framme i knappt ett dygn och är helt tinade, går de att äta???? Har slängt in dem i kylen.
Det är ju inte jättevarmt men snälla, någon som vet????
Kräftorna låg framme för att tinas och nu har de legat framme i knappt ett dygn och är helt tinade, går de att äta???? Har slängt in dem i kylen.
Det är ju inte jättevarmt men snälla, någon som vet????
Kör på, de är såpass salta att de borde klara sig, kolla om du har en hund eller katt, äter de så kan du nog äta, de känner av "dålig" mat lite bättre...
De flesta kräftor ska ju tinas ett dygn så jag tror inte det är någon fara. Du har ju dem nu i kylskåpet så jag tror inte det är någon fara.
Njae, kräftor är jobbiga med lukten, luktar ju redan en del, med sköldpaddan kanske käkar.. men de skall ju faktiskt tina ordentligt... jag tycker att du kyler de snabbt nu, in i frysen ett par timmar... sen är ju frågan har de tinat i sin förpackningen eller öppet??? i förpackningen är det ju skyddat från flugor och annat som är rätt snabba annars..
Förpackningen låg oöppnad på köksbänken, jag hoppas det inte blir fel...
Vad du kan göra annars om du är osäker är att koka om dem. Det finns flera recept på nätet om hur du gör men du bör nog göra det inom kort eftersom dem ska svalna av.
Lukten är lite olika på kräftor så det kan vara svårt att veta om dem har blivit dåliga, men oftast ligger de ju liksom lite vakum packade. Då kommer ingen luft in och då inte så stor chans att dem blir dåliga..
Lycka till
Käka på... det enda som kan hända är att ni får botulismförgiftning och blir förlamade... men ändå, alltså köp ett nytt paket, tror inte du kommer kunna njuta när du äter de där iaf!
Suck...
förlåt, men du vet vad jag menar, du kommer sitta och fundera och då är det värt att köpa ett nytt paket istället.
Ät...
Va ja vet så ska de ju tinas 1 dyg i rumstemperatur eller 2 dygn i kylskåp. Så du har ju gjort helt rätt.