• Anonym (liten)

Hur lång tid tar det för avslitet hår att växa ut???

Fick en del hår avslitet för ca 3 mån sedan... (gick emellan ett bråk å en kille slet mig i håret så pass att det lossnade massor). Nu 3 mån senare så har jag snaggat håret ganska kort på ena sidan.. å upptäckte då att det är som kala fläckar där fortfarande.. men ser lite prickar dock så jag gissar å hoppas att det är på G å att det kommer växa ut som det var innan.. men nån som vet? Är lite orolig. Trodde inte det skulle synas då jag snaggade det 9 mm kort... hår ska ju växa ca 1 cm i månaden har jag hört???

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för avslitet hår att växa ut???
  • Anonym (liten)

hmm, ingen alls som vet?

• Ingela03

Hej Jag har också fått håret avslitet med rötterna, på ett ställe bak lossnade en hel tofs från ett ställe så där är en kal fläck. Men det lossnade strån över hela huvudet. Det var i slutet av maj, och nu är det början av september. Jag ser inte att det blivit några nya strån än. Min dotter arbetar på en stor hårsalong och frågade flera kollegor. De hade alla varit överens om att det kommer nytt hår, men att det tar extra tid om det är utdraget med rötterna, det ska bildas nya rötter i hårsäckarna. Det kan ta tid sa de men hur länge verkade de inte veta. Trevligt att det finns nån med samma problem, och att du kanske ser början till nya hår. Har du fått reda på något mer? Hoppas vi får håret tillbaka. Hälsningar Ingela 01

Svar på tråden Hur lång tid tar det för avslitet hår att växa ut???