• Långan

Dålig i magen vid förkylning, normalt?

Det behöver jag verkligen svar på.. är det ngn mer som har det så eller haft så? Jag varit dunderförkyld i flera dagar och igår blev jag dessutom väldigt dålig i magen.. Kan det hänga ihop?

• Svar på tråden Dålig i magen vid förkylning, normalt?
  • sherlock

Låter som svininfleunsan, då får man influansaliknande symptom (kan vara som en dunderförkylning, alla reagerar olika) och även diarré och ibland kräkningar. Flera jag känner som haft den har som magsjuka och influensa på samma gång.

Om det nu är det är det nog bra om du stannar hemma tills du är symptom fri så du inte sprider det vidare. Vet inte om det är någon mening att gå till läkaren eftersom jag antar att du är på bättringsvägen nu?

Krya på dig

• mamma2002

Ja visst hänger det ihop, speciellt om du sväljer "förkyldningen" om man säger så, du förstår säkert vad jag menar. Kolla små barn som är förkylda de är oftast efter en dag eller två ganska dåliga i magen.

• Långan

Aha, skönt att veta att det hänger ihop (även om jag inte haft det så här förut vad jag kan minnas). Men.. tror ni kan vara svininfl? I och för sig så har 4 av typ 8 varit sjuka på jobbet sedan förra veckan.. Ngn hade 39,5 men övriga "bara" förkylda.
    Mitt började med halsont i 3 dagar, sedan förkylning, och sedan bråttom till toan-symtom..

• sherlock
    Långan skrev 2009-08-23 17:31:48 följande:
    Aha, skönt att veta att det hänger ihop (även om jag inte haft det så här förut vad jag kan minnas). Men.. tror ni kan vara svininfl? I och för sig så har 4 av typ 8 varit sjuka på jobbet sedan förra veckan.. Ngn hade 39,5 men övriga "bara" förkylda. Mitt började med halsont i 3 dagar, sedan förkylning, och sedan bråttom till toan-symtom..
    Det kan vara det, speciellt om det är många sjuka på jobbet.

Anledningen till att det spridits i england där jag bor är just pga folk som dom på ditt jobb som "bara" är förkylda och sedan sprider det vidare. 50% sjuka är en hög siffra, konstigt att chefen inte sett kopplingen mellan svininfluensa-många sjuka.

Ovasett om det är det eller ej så är det ju skönt att veta att det iallafall hänger ihop, oavsett svininf eller vanlig förkylning.
Svar på tråden Dålig i magen vid förkylning, normalt?