• Jojo77

Ni som tar Citalopram mot PMS/PMDD?

Hej! Jag har under senaste året ätit Citalopram mot pms och det har fungerat jättebra. Tar de från ägglossningen till mensens start. Men nu de senaste månaderna har jag mått så dåligt när jag slutar med tabletterna varje gång. Mår då dåligt i kanske 3-4 dagar. Vet någon om man kan äta de varje dag mot pms?

• Svar på tråden Ni som tar Citalopram mot PMS/PMDD?
  • Anonym

Jag ska ta mina 10 dagar före mens, vet att jag läste om en tjej här som tog dom varje dag och frågade då varför. Hon svarade att hon hade ångest i kombination med PMS eller nåt sånt.
    Så jag tycker att du ska ringa din vårdcentral och diskutera om du kanske ska få de utskrivna mot ångest eller så, jag menar om det är mer än PMS kanske?

• Dejsi

Åt Sertralin mot pmdd men kunde inte sluta helt, fortsatte och jag botade en riktig depression emmellanåt, försökte minska helt under 5 veckor. Sen kom min pmdd, alltså den värsta sortens pms. Man blir jätteförtvivlad och bråkig och ledsen, så jag började med ssri igen. Verkar hopplöst att sluta

• Jojo77

Skall höra med läkaren om jag skall äta varje dag för annars blir det ju bara någon vecka i månaden utan och halva den mår jag skit efetrsom jag behöver tabletterna 14 dagar innan och helst hela mensen med.

• Anonym (pmsmonster)

Jag hade samma problem som dig. Tyckte dessutom att biverkningarna av medicinen kom varenda gång jag tog den i månaden, så som spring i benen och trötthet. När jag blev gravid trodde jag att allt skulle bli skitbra eftersom jag skulle slippa mens, inte!! Istället hade jag som pmdd VARJE dag. jävla pms skit, det kan man va utan =)

• Milos syster

Jag har ätit citalopram, 20g, men mot depression, varje dag i ca 6 mån och det hjälper då den återställer balansen i hjärnan. Enligt min dr så ska man trappa upp OCH trappa ner med medicinen i ca 1 vecka så det låter ju som om man nu skulle få citalopram mot pms så bör man ju äta den hela tiden och inte 14 dagar i månaden!

Svar på tråden Ni som tar Citalopram mot PMS/PMDD?