• tosalisa

Ngn som har PUPPP, och bilder osv??

Jag har precis som i första graviditeten en enorm klåda på magen. Ser ut som plitor som börjat i bristningarna. Har kliat o rivit mig som en dåre. Kände igen symptomen och köpte hydrokortisonsalva. Köpte även Lamisil då en bm trodde det var svamp nu i värmen. Har nu suttit o surfat och hittat ngt som heter PUPPP. Det beskrivs precis som jag har det. Det är så störigt idag att man många ggr själv ska hitta en diagnos. Det stod att det även kunde fortsätta efter graviditeten i några veckor och det hade förklarat de kliande prickar jag fick över hela kroppen efter förra förlossningen. Jag har hela tiden trott att det var pga omständighewterna(akut snitt, penicillin, hörselgångsinflammation, depression osv). Trodde prickarna kom av allt runt omkring som sagt...

Ngn som har det som jag med kliande prickar(mina håller sig än så länge på magen). Ngn som fått diagnosen av en dr? Vad fick ni för hjälpmedel? Har tom läst de som bli igångsatta om de vill.

Det är en hemsk klåda.

Tacksam för svar.

Länkar till en bild jag hittade på nätet. Så ser min undermage ut...
    www.pasienthandboka.no/asp/resource.asp&size=200

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-23 19:55
    Är förresten i vecka 36+0 imorgon och det har hållt på i ca 3-4 veckor.

• Svar på tråden Ngn som har PUPPP, och bilder osv??
  • angels loves kevin

uchh då vilken klåda..har bara haft lite. lagt en kräm som jag har till mina ben o det funkar..

• tosalisa

Ja det är skitjobbigt. Speciellt på natten då man blir varm av sitt täcke. Man river som en galning. Brukar tänka att ska bara klia 5 ggr osv. Jag har smort in mig med Lamisil och hyrdokortisonsalva i mer än 2 veckor och har fortf klåda. Känns som om det behövs ngn "starkare"...

• angels loves kevin

okej.. min kräm heter hth..balance lotion från aboteket.. tar på det när det kliar på magen.. men jag har inte så som på bilden bara yters lite. hoppas du hittar nån salva..annars får du fråga barnmoskan om ett recept..så hon få kolla det..=)

• tosalisa

Ja, jag tänkte ringa henne imorgon. Har tid på torsd men nu när jag hittat detta vill jag gärna träffa henne eller läkare så fort som möjligt. Detta är ett litet mvc så de har dr på onsdagar. O då hade det varit perfekt att få komma till dr på onsd och bm på torsd, så hade hon varit uppdaterad direkt.

• angels loves kevin

okej men gör det.tycker jag e bra ide..måste ju få det kolat=) hoppas allt löser sig hur långt e du gången?

• angels loves kevin

okej..vad skoj e vi nästan lika. e i v38.. mår lite illa .. lite då o då.

• tosalisa

Ja sånt trams kommer ju tyvärr tillbaks lite på slutet igen... Har mått lite illa men inte så farligt. Men känner mig tröttare om kbällarna nu. Har foglossningar också vilket inte är spec kul.

• angels loves kevin

uchh då trodde jag skulle få foglossning men det va inte så faligt..hade inte med min första barn..o nu inte min andre=)...ja om kvällarna specielt känner man sig trött.. när mna har foglossning gör det ont o inte kan gå då?

• tosalisa

Känns som om man har en kraftig stukning i hela höftpartiet kan man säga. Man kan inte lyfta benen, utan skulle vilja asa dom på golvet. Att göra vanliga saker som ta på sig ett par trosor, att resa sig ur sängen, soffan, sätta sig i bilen är inte direkt som det var innan... Längtar efter nr 2 nu!! Blir en pojke till. Hampus blir 2 år 22 oktober o denna är beräknad 20 sept

Svar på tråden Ngn som har PUPPP, och bilder osv??