• Ladyn

Vilket Schampo till barn?

Min son på 4 år har hittills alltid använt Barnängens Härliga hallon Schampo,
    men nu tycker jag att han får så strävt hår av det även fast det står att det ska vara balsam i.

Så frågan är vad ni använder för schampo till era små, är det barnschampo eller erat vanliga vuxenschampo?

• Svar på tråden Vilket Schampo till barn?
  • Alicemamma

Vi använder Natusan Top to Toe wasch. Tvättar hela kroppen...Vi får dock ta i lite balsamspray för att det ska gå lättare att kamma håret, men annars är det bra!

• Topsy

Vi använder Fem myror är fler än fyra eleftanter - serien från apoteket. Använder både shampo o duschcremen därifrån. Tycker shampot är jättebra! Jag kan verkligen rekommendera det!

• Prinsessan Marsipan

Bamseschampoot från apoteket.

• cicci85

Jag använder inget shampo till mina barn, 1 och 4 år. Sköljer bara med vatten och håret är fint och luktar gott!

• Pormoicheia

oftast enbart balsam (utan silikon)

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Cs mamma

Dermanord eller Cutrins Sensitive

Jag är noga med att inte använda palmolja eller andra dumheter på hennes hud

• Ladyn

Ok det är övervägande barnschampo alltså, ska kika lite på dom ni tipsar om!

Vilka finns utan silikoner då?

• Pormoicheia
    Ladyn skrev 2009-08-24 11:22:00 följande:
    Ok det är övervägande barnschampo alltså, ska kika lite på dom ni tipsar om!Vilka finns utan silikoner då?
    Här finns en lista på godkända balsam enligt no poo (balsam utan silikoner alltså)

http://lockig.se/forum/viewtopic.php?t=250
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • näradig

inget champo i den åldern. sedan ett naturligt tex urtekram.

• MinaFinaste

Bamse schampoo och balsam använder jag på dottern som är 4år.

• 060810

Min dotter använder både Bamse och sen det här baby schampot som finns från Natusan (en lila flaska).
    Men hon gillar Bamse bäst och så även jag. Men har även i lite balsam-spray med för att lättare kunna kamma hennes tjocka hår.

Svar på tråden Vilket Schampo till barn?