• nano

Färga vit choklad

Vi ska gifta oss och hade tänkt göra biskvier att bjuda på bland annat. Det vore väldigt kul om det gick att täcka biskvierna i vit choklad som färgats lila men hur gör man det? Går det att använda blå och röd karammelfärg eller behöver jag någon annan sort till just choklad?

Tackar för svar

• Svar på tråden Färga vit choklad
  • Pyttismamman

Har ingen aning om det funkar att färga vit choklad, men jag vet att Essencefabriken på Wallingatan i Stockholm har lila färg iallafall!

• nano
    Pyttismamman skrev 2009-08-23 22:04:59 följande:
    Har ingen aning om det funkar att färga vit choklad, men jag vet att Essencefabriken på Wallingatan i Stockholm har lila färg iallafall!
    Det lät ju jättebra. Tack så mycket. Tänkte på hur knepigt det kan bli att blanda till själv, särskilt om man får göra flera satser och vill ha samma nyans på alla....

Hittade ett recept på nätet där dom färgade vit choklad med karamellfärg men litar inte riktigt på det förren jag har hört lite andra åsikter
  • nano

Provar att puffa lite en gång?

• puss

lycka till!! låter vackert och gott.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • nano
    puss skrev 2009-08-25 09:19:05 följande:
    lycka till!! låter vackert och gott.
    Tackar
  • nano

Fåret Shaun skrev 2009-08-25 09:23:59 följande:

finns färger och färdigfärgad choklad på bl a www.kakburken.se
    Ok, vet du vart? Hittade ett pulver som man skulle ha i pralinformar men det låter svårt att använda då vi inte ska göra praliner utan doppa biskvier i färgad (förhoppningsvis) choklad.

Den färglagda chokladen missade jag helt Ska kolla igen, tack!
  • nano

Hittade sprayfärg bla som borde funka och chokladen (fast den smakar vanilj så jag vet inte om just det blir blir). Tack så jättemycke!

• Fåret Shaun
    nano skrev 2009-08-25 10:24:20 följande:
    Hittade sprayfärg bla som borde funka och chokladen (fast den smakar vanilj så jag vet inte om just det blir blir). Tack så jättemycke!
    vitchoklad smakar endast vanilj
    Undra vilken väg denna bebis kommer ut? Tror det blir via naveln
Svar på tråden Färga vit choklad