Vart ska man åka på semester med ettåring i februari? TIPS önskas!
Ja rubriken säger ju allt. Vi ska på semester i februari och önskar tips på vart man ska dra iväg med en ettåring?
Ja rubriken säger ju allt. Vi ska på semester i februari och önskar tips på vart man ska dra iväg med en ettåring?
Vart somhelst som inte är för långt bort är mitt tips. En lång flygresa (typ Thailand) blir ju rätt påfrestande för en sån liten.
utbudet på resor sominte är så långt bor är ju ganska begränsat under vinter säsongen.
vill ni åka på sol semester som jag antar så är kanarieöarna ganska nära och barnvänligt... kanske inte det roligaste resmålet men det är ju dock vinter säsong
ja canaris, finns inte så mycket att välja mellan om man inte vill allt för långt...
Vi funderar på att åka till Malaysia och Singapore i mars då vår lille är 9-10 månader. Det är ganska långt bort, men samtidigt "rena" ställen där det inte finns så mycket sjukdommar och tropiska farligheter. Civiliserade länder, om man säger så.
Vi åker till Mexico i februari, då är sonen 1 år och 1 månad. I våras var vi på Mallis och det var inga problem.
Men om ni tänkt att ni ska kunna bada får ni nog åka en bit...
hej hej
jag har varit överallt med min lilla började redan resa med henne när hon var 3 månader gammal och det har aldrig varit några problem.....
på flygresan om ni är ute i god tid så kan ni be om en babybasket som bebben kan sova i under flygresan inga problem då alls...
ta något barnvänligt ställe typ thailand,dominikanska,eller kanarieöarna funkar perfa...
jag jobbar även som resesäljare när jag inte är mammaledig och det är jättemånga som åker med sina småttingar :)
Men är det inte tillräckligt varmt att bada på Kanarieholmarna i februari menar ni?
Alltså... vi var där i juli och då till och med var det svinkallt i havet. Gick bara att bada i poolen.
jag badar aldrig på canarieöarna, och åker man dit i feb så boka hotell som har uppvärmd pool , annars kan vattnet vara runt 16 g i poolen oxå brr..
Ooow...det låter kallt!!!
Vi funderar på Florida...
Vi åker till Lanzarote i November när lillan är 7 månader och till Peru i Januari när lillan är 9 månader. Hon har redan varit ute på en flygresa (till Sverige - bor i England) förra helgen när hon var 5 månader. Det var inga som helst problem.