• Bumbi6666

Åksjukeband till 2 åring???

Läste att bandet är från 3 år. Är det någon som anvät det på sin 2 åring? Kan det vara "farligt" och göra det?

• Svar på tråden Åksjukeband till 2 åring???
  • krut34

Vi missade tydligen den varningen. Har använt det på vårt äldsta barn sedan han var ca. två år på läkares rekommendation. Det var värt ett försök för att slippa medicinera, tyckte farbror doktorn.

• Bumbi6666

Fungerade det?

krut34 skrev 2009-08-24 18:06:12 följande:
    Vi missade tydligen den varningen. Har använt det på vårt äldsta barn sedan han var ca. två år på läkares rekommendation. Det var värt ett försök för att slippa medicinera, tyckte farbror doktorn.
  • krut34

Vi tror det. Han kräktes i bil och på flyg. Det blev mindre av det med banden, men eftersom vi inte har bil själva blev det rätt sällan han utsattes för det. Jag kan inte garantera att det funkar. Denna sommar har vi gjort tre flygresor med pojken som nu är tre och ett halvt. Vid en av dem har han kräkts och det var den gången då armbanden glömdes bort i all hast. Vi har gjort några längre bilresor på slingriga småvägar som till och med jag mår lite dåligt av och de har också varit kräkfria. Vi har sett till att göra många stopp och inte bjudit honom på massor av mat i samband ned resorna. Stora lass korv under resan och pannkakor direkt efter har kommit upp armbanden till trots.

Värt ett försök tycker jag att det kan vara.

• ackvelina

Det kanske är lite för stort för en tvååring och hamnar för högt upp.
    Ett tips om du vill komma undan lite billigare: Jag brukar fixa mina egna "åksjukearmband" med hjälp av små pärlor (eller t ex pepparkorn om det inte finns något annat) och plåstertejp. Gjorde det både på mig själv när jag var gravid och och nu senast i går på tvååringen när vi skulle åka bil långt. Hon mådde illa men kräktes inte, så jag vet inte om det hjälpte.

Svar på tråden Åksjukeband till 2 åring???