Vändningsförsök: Hur känns det??
JA, jag undrar om det gör ont och hur många bebisar som vänder tillbaka ändå...
JA, jag undrar om det gör ont och hur många bebisar som vänder tillbaka ändå...
Jag tycte inte att det gjorde ont, dock lite obehagligt. Vet inte hur vanligt det är att dom vänder tillbaks sig, min har då inte vänt tillbaka. Jag gjorde vändningsförsök för 3 v sedan och har bf på lördag. Så jag hoppas innerligt att h*n inte får för sig att vända sig nu...
Det enda jag vet är att drygt hälften av alla vändningsförsök lyckas. Resten vänder antingen på sig själva eller förlöses via kejsarsnitt.
är det nån som vet om vändning kan trigga igång en förlossning?? jag ska ev göra en vändning denna vecka och blev plötsligt medveten om att vi då kanske har en bebis i slutet av veckan, tre veckor för tidigt i så fall.........mycket att göra innan dess =)
är det nån som vet om vändning kan trigga igång en förlossning?? jag ska ev göra en vändning denna vecka och blev plötsligt medveten om att vi då kanske har en bebis i slutet av veckan, tre veckor för tidigt i så fall.........mycket att göra innan dess =)
Nu vill jag inte skrämma dig, men de var de värsta jag varit med om de gjortde så ont att jag svimma, och sluta med att bebisen låg kvar i säte så jag blev snittad. Detta var 1996 så de är ett tag sen, men kommer aldrig glömma de.
Hade faktiskt fått för mig att det gör ont, så skrämd blir jag inte.
Fler???
Hej. Gjorde det för snart två år sedan. Inget jobbigt, gick väldigt snabbt och hon vände sig inte tillbaka.
Kramisar.
Om det gör för ont är det bara att säga till så slutar de. Då har man möjlighet att istället välja planerat kejsarsnitt om inte barnet vänt på sig själv när det börja närma sig. Du behöver inte oroa dig, allt kommer gå bra=)
Jag var på vändningsförsök med sonen, men det lyckades inte. Han var en bit på väg men det gick så trögt att de inte vågade fortsätta. Tyckte inte att det gjorde ont, var bara obehagligt. De var väldigt måna om mig och frågade hela tiden hur det kändes. Lycka till !
Fler??