• isisisis

Undviker du socker i graviditeten?

Jag har en tanke om att de blivande barnen blir lugnare och mer harmoniska om man undviker socker.
    Allt fler barn med bokstavskombinationer föds,och det måste ha en orsak.
    Jag tror mycket ligger i kosten.
    Har man barn med koncentrationssvårigheter ska man ju undvika socker tex.

Hur gör du?
    Tänker du på vad du föden den lille i megen med?

• Svar på tråden Undviker du socker i graviditeten?
  • Shorona

Jag tänker inte på det.
    När jag väntade sonen hade jag craving på chokladkaka! Åt en stor om dagen... men han är frisk och inte mer aktiv än något annat barn.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • isisisis
    Shorona skrev 2009-08-24 09:31:09 följande:
    Jag tänker inte på det. När jag väntade sonen hade jag craving på chokladkaka! Åt en stor om dagen... men han är frisk och inte mer aktiv än något annat barn.
    ok
  • musli

Hohoho! När jag väntade Hanna så åt jag kakor, bakelser och tårta i princip jämt! Plus att jag var beroende av julmust och påskmust!!! Och hon är då hur ko-lugn som helst...
    Den här gången har jag inget särskilt socker-sug men äter när jag känner för det, kakor och sånt, men det blir inte sååå ofta direkt.....

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • middiz

Jag åt mycket sött med äldsta dottern och med den yngsta åt jag i princip nästan bara socker, hade dessutom så lågt blodsocker så hade jag haft diabetes hade jag bara suttit och skakat enligt barnmorskan, och mina döttrar är hur lugna som helst så det tror jag absolut inte att det spelar någon roll.

• Trynträ

Jag undviker inte socker särskilt. I magen har bäbis varit lugn så det återstår väl att se hur den blir på utsidan också. Söt borde den ju bli i alla fall.

• vanilla deej

Jag försöker tänka på att dricka mycket vatten och utesluta dricka, men just nu går det väldigt dåligt eftersom jag är dunderförkyld och det enda som är gott att dricka är pepsi max...

Annars försöker jag tänka på att inte äta något sött varje dag, men det är inget som jag följer slaviskt. Däremot är jag slarvig med aspartam och äter hellre lite sockerfritt godis när jag blir sugen. Jag är räddare för att lägga på mig massa extravikt (är redan tung nog) så det är mest därför...

• LindaB78

Nix! Sötsuget är på topp! Denna gång liksom förra. Däremot så vill jag inte ha ett så stort barn. Det sägs att barnen blir större om mamman äter mycket socker i slutet av graviditeten

• vanilla deej
    LindaB78 skrev 2009-09-06 19:48:27 följande:
    Nix! Sötsuget är på topp! Denna gång liksom förra. Däremot så vill jag inte ha ett så stort barn. Det sägs att barnen blir större om mamman äter mycket socker i slutet av graviditeten
    Är inte det bara om mamman har gravdiabetes?
  • Elfva

ehms nej jag undviker inte socker, eller hmmm försöker rent allmänt undvika socker, men inte så att jag inte äter socker alls. Så här på slutet får jag erkänna att det blir en och annan godisbit i onödan, det var mkt hälsosammare på den fronten under första halvan men det kan iofs bero på att jag mådde illa och kräktes hela tiden, då var iskallt vatten det enda jag ville ha...

Men faktum är att jag kan känna att jag borde undvika socker mer för det är ju inte nyttigt hur man än vrider och vänder på saken, det är gott, men inte nyttigt vare sig för bebisen, mig själv eller mina tänder för den delen

Svar på tråden Undviker du socker i graviditeten?