• Svar på tråden angelcare refill blöjhink
  • MalinV

Egentligen ska man väl ha en sån där specialpåse som bara blir en lång "korv" full med blöjor. Eller så kör man med en vanlig påse, det fungerar lika bra tycker jag.

• Strangely

har vanlig påse nu men bajsblöjor luktar apa. Det jag vill veta är hur man använder refillen, ska man snurra efter man lagt i blöjan eller hur gör man?

• teha

Nej man behöver inte snurra när man har lagt i blöjan, det är bara att trycka i blöjan så att den försvinner ner liksom. Sedan känner man när det är för fullt för då är det svårt att trycka ner blöjorna. Sedan är det bara att riva av påsen, knyta ihop och slänga.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • JosephineB

Den är "skit"bra ;) luktar ingenting alls om den.

• Strangely

använder en sån hink nu med, men kör med vanliga plastpåsar och slänger bajsblöjor i en hink utanför huset. Men nu ska vi flytta till lägenhet och måste ha skiten inne haha. =) Men då vet jag hur det fungerar. och de luktar mindre än att ha en vanlig påse i då?

• hhönan

Jag tycker den är lite jobbig eftersom man måste trycka ner blöjan, jobbigt när den är full med bajs

• teha
    hhönan skrev 2009-08-24 14:46:30 följande:
    Jag tycker den är lite jobbig eftersom man måste trycka ner blöjan, jobbigt när den är full med bajs
    Men det funkar ju bra om man verkligen snurrar ihop den ordentligt och "låser" med tejpen.
  • teha
    Strangely skrev 2009-08-24 13:34:39 följande:
    använder en sån hink nu med, men kör med vanliga plastpåsar och slänger bajsblöjor i en hink utanför huset. Men nu ska vi flytta till lägenhet och måste ha skiten inne haha. =) Men då vet jag hur det fungerar. och de luktar mindre än att ha en vanlig påse i då?
    Vi har ju kört med vanlig påse i nödfall när refillen tagit slut och det luktar apa då man öppnar hinken. Luktar inget alls med refillpåsarna...kan lukta lite när man ska tömma den bara.
Svar på tråden angelcare refill blöjhink