Vad kostar en bärgare?
Någon som vet ungefär vad det kostar att anlita bärgare? (assistancekåren, Stockholm, om det har någon betydelse) Vi har ingen försäkring som täcker sånt....
Någon som vet ungefär vad det kostar att anlita bärgare? (assistancekåren, Stockholm, om det har någon betydelse) Vi har ingen försäkring som täcker sånt....
runt en tusing brukar d vara - det ligger ofta precis under vad du får för en bil på skroten...
Jag har ingen aning. Men skulle kunna kolla upp. Har en kompis som jobbar på assistancekåren. Ska kolla om jag får tag på honom.
1400 betalade vi en mörk höstkväll förra året....
jo, jag hörde d nu - frågade maken. 1200 eller uppåt, fast om man är med ex motormännen är d gratis.
men d är oftast billigare att hyra en trailer å bil, så slipper man dessutom att bilen klassas som skrot och man blir av med den - hände svärfar en gång när han hamnade på sjukhus efter en krock
Ska du hyra trailer och bil så kolla upp att du får köra det. Titta efter hur mycket bilen får dra och att du har körkort som ger dig rätt att ha en bil på släp. Annars kan polisen bli riktigt griniga och det blir inte särskilt roligt.
Ska bilen skrotas så finns det en hel del firmor som hämtar bilen gratis (de tar dock skrotpeningen då).
Nä, köra trailer törs vi inte ge oss på.... Dessutom var bärgaren redan beställd (satt i bilden på E18, bilbarnstolar på höger sida och jag och min kompis vågade inte kliva ut rakt ut i trafiken på 110-väg, så vi ringde polisen och de ringde bärgare. Vi som hade hoppats få hjälp att tryggt kliva ur bilen, men så blev det inte. Skitläskigt att gå på vägrenen med bäbisar i selar, bilbarnstolar och vagnar.... vilken pärs. Och så kostar det massa pengar också...) Tack för era råd/info!