5 mån, hur ofta ammar ni?
Ni som helammar, hur ofta ammar ni era 5 månaders bebisar? Ammas det på nätterna också?
Ni som helammar, hur ofta ammar ni era 5 månaders bebisar? Ammas det på nätterna också?
Min dotter är snart sju månader, men när hon var fem månader ammade jag med ca 2-3 timmars mellanrum under dagen och med 3-4 timmars mellanrum under natten (natt = från 20-07). Detta trots att hon åt en portion gröt/dag och ev en smakis till.
Min dotter är snart sju månader, men när hon var fem månader ammade jag med ca 2-3 timmars mellanrum under dagen och med 3-4 timmars mellanrum under natten (natt = från 20-07). Detta trots att hon åt en portion gröt/dag och ev en smakis till.
jag ammars min dotter ca 5 gånger under dagen och mellan den vanliga maten, på natten ammar hon ca 5 gånger till
Min dotter är fem månader o jag ammar ca var trejde timme o på nätterna är det olika men mellan 23-07 så ger jag mat minst två gånger. Hon äter också banan o smakportioner men hon har inte dragit ner på amningen för det !
Min dotter blir 5 månader idag. Jag ammar henne på kvällen ca kl18-19-20 och sen sover hon till 3-4-5 och sen därefter äter hon var 3e timme. Detta under de lugna perioderna, när hon har en utvecklingsperiod så äter hon en gång till på natten, kanske att det blir kl01, 04 och sen 07 tex. Vi har inte börjat med några smakisar.
Min son är 4.5 månad.
Jag ammar vid 8-tiden, sen runt 12-tiden då får han även en smakis, sen runt 16-tiden och sen vid 20-tiden då jag lägger honom för natten. Sen brukar han väcka mig runt 4-tiden då han vill ha mat o sen sover han till 8-tiden då det börjar om från början igen.
På ett dygn ammar jag honom alltså 5 gånger.
När min tjej var 5 månader ammade jag 4 eller 5 gånger per dag. Med ca 3 timmars mellanrum. Hon ammade oftast inte på natten, ibland på morgonen vid 5-tiden.
När min lilla sötis var 5 mån ammade vi ca varannan- var tredje timme på dagen och ett par ggr på natten.
La Lola skrev 2009-08-25 09:12:45 följande: