• KramizBananiz

Hur rengör du ugnen?

Nu är det dags att rengöra ugnen. Hur brukar du göra? Tips på hur man gör det smidigt med bra resultat. Tyvärr händer det allt för sällan att jag rengör den...

• Svar på tråden Hur rengör du ugnen?
  • Juhanna

Brukar använda mig av grön såpa. Smörjer in hela ugnen med det och sätter på värmen. När ugnen är varm stänger jag av och låter den svalna och sen är det bara att torka ur.

• Mandragora
    Juhanna skrev 2009-08-24 11:52:10 följande:
    Brukar använda mig av grön såpa. Smörjer in hela ugnen med det och sätter på värmen. När ugnen är varm stänger jag av och låter den svalna och sen är det bara att torka ur.
    Jag gör likadant. Enkelt och miljövänligt.
  • KramizBananiz

Det måste jag testa. Visste att jag läst något om hur man kunde göra men kom inte ihåg hur... Såpa och på med värmen, alltså. Vilken temperatur på ugnen brukar ni köra med?

• Mandragora
    KramizBananiz skrev 2009-08-24 11:55:08 följande:
    Det måste jag testa. Visste att jag läst något om hur man kunde göra men kom inte ihåg hur... Såpa och på med värmen, alltså. Vilken temperatur på ugnen brukar ni köra med?
    100 grader.
  • Kickan 84

Kör också med såpa och värme, blir väldigt rent. Sedan har ju miljön en del med i varför jag valt att göra så, såklart.

• isisisis

Jag rengör med såpa.

Ugnsrengöringsmedel är duktigt dåliga för miljön!

Såpa fungerar ,så det är dumt att vara miljöbov.

• humma

Jag tycker det luktar lite illa när man sen ska använda ugnen efter såpan...

• Mandragora
    humma skrev 2009-08-24 12:05:00 följande:
    Jag tycker det luktar lite illa när man sen ska använda ugnen efter såpan...
    Man måste torka ur ordentligt.
Svar på tråden Hur rengör du ugnen?