• DaughterOfRock

Svullnad o klåda i underlivet?

Hej!
    Jag har 22 dagar kvar till bf o har under helgen haft sån klåda o varit svullen i mitt underliv, dom inre blygläpparna hänger nästan nedanför dom yttre + flytningar.
    Kan detta vara tecken på att slemmisen börjat släppa eller något sådant?
    Min bm tror att bebis kommer titta ut tidigare men jag tycker inte mina förvärkar blivit värre.

• Svar på tråden Svullnad o klåda i underlivet?
  • Namnam

Annars kan det vara svamp om du är röd och har klåda.
    Det är ganska vanligt när man är gravid.

• DaughterOfRock
    Namnam skrev 2009-08-24 12:43:04 följande:
    Annars kan det vara svamp om du är röd och har klåda.Det är ganska vanligt när man är gravid.
    Är inte röd utan färger är mer som vanligt.
    Blir man svullen av svamp?
  • Mineko

Det låter som om det kan vara svamp. Då blir man svullen och irriterad i underlivet med påföljande klåda.

• Ledilnaan

Jag är och har varit svullen i underlivet stortsett hela graviditeten, har inte svamp. På mig kliar det inte.
    Men det är vanligt att vara svullen, så det är inte säkert att din svullnad och kliandet hör ihop.

• Tridde

jag tycker det låter som svamp tyvärr, exakt sådär har det känts för mig varenda gång jag haft det

• DaughterOfRock

Jag va inne på förlossningen nu i eftermidda pga en annan sak o tog då upp detta o hon rekomenderade mig en kur med pevaryl, hon undersökte dock inte men hon sa precis som ni hade det kunde vara det, så jag ska testa o hoppas det ger med sig för det är obehagligt.
    Tack för svaren!

• KajsaKavat82

är i vecka 38 och har också kännt så där men med tanke på hur många gånger man går på toaletten och torkar sig så kan det också vara att du är tor och iritterad. om flytningarna är som mjölk tror jag det är svamp annar tycker jag du ska pröva med babyolja. det hjälper för mig.

hoppas det ska hjälpa

• DaughterOfRock
    KajsaKavat82 skrev 2009-08-24 19:05:05 följande:
    är i vecka 38 och har också kännt så där men med tanke på hur många gånger man går på toaletten och torkar sig så kan det också vara att du är tor och iritterad. om flytningarna är som mjölk tror jag det är svamp annar tycker jag du ska pröva med babyolja. det hjälper för mig.hoppas det ska hjälpa
    Sant, tror det är dags o köpa lambi papper snart =/
    Ska testa babyolja, tack för tipset!
  • Mlee

har oxå varit med om detta. är nu i v. 37+5. klådan tillhörde nog att jag var just torr och irriterad, tvättade mig med bara ljummet vatten, luftade mycket (då jag endå gick hemma) och köpte en återfuktande gele från apoteket och e redan mycket bättre. Hade svamp tidigare i grav och det var inte alls samma känsla och klåda. men klart alla kan ha olika =) men e ju inte så konstigt att man blir torr och irriterad då man springer på toa varannan tim.

• sasa88

har ungefär samma problem och min bm kollade på det idag och det kunde vara svamp men kunde vara att slempropen håller på att gå med ...
    fick tipset att smörja ikväll och om det inte gått över tills imorn så skulle jag prova en kur mot svamp...

Jamie 2006 (L) Saga 2008 (L) Bebbe 2009
Svar på tråden Svullnad o klåda i underlivet?