• pyretochbönan0809

ORDENTLIGA skavsår i ljumskarna..

Såg det imorse...De fanns inte där sent igårkväll när jag bytte på henne Imorse fick hon ligga och lufta och sen när vi skulle ut så bytte jag till Libero för att se ifall det är Huggies "fel". Vad är bäst att göra nu? Smörja med något fuktavstötande som Idomin/Bepanthen eller bara låta det vara, luft och hålla det så torrt som möjligt?

Hon är 1 vecka gammal.

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade Karna 15/8 -09
  • Svar på tråden ORDENTLIGA skavsår i ljumskarna..
  • Bexaa

vi har alltid smort inotyol på våran pojk när han har varit röd och haft sprucken hy...mkt vattenfrånstötande och fet...prova det....våran bvcsköterska rekommenderade det till oss...har aldrig varit bättre!

• mammaNena

vi har den "nya" bebis salvan bepanthen, riktigt bra faktiskt! Vi hade inotyol innan och tyckte den va riktigt dålig.. Men det är nog bäst att vara utan blöja så mycket som möjligt!

• pyretochbönan0809

Tack för råden! Skönt att veta att vi inte är ensamma om det....Kände mig hemsk när jag upptäckte det imorse

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade bönan i magen, bf 30/8-09
  • bergstromhedman

är du säker på att det är skavsår? min dotter hade röda märken i ljumskarna och barnmorskan sa att det var svampinfektion, väldigt vanligt. hon rekomenderade att smörja med cortimyk, det försvann på en dag..

• pyretochbönan0809
    bergstromhedman skrev 2009-08-24 15:18:33 följande:
    är du säker på att det är skavsår? min dotter hade röda märken i ljumskarna och barnmorskan sa att det var svampinfektion, väldigt vanligt. hon rekomenderade att smörja med cortimyk, det försvann på en dag..
    njäe...men det kom så snabbt så jag tänkte direkt på skavsår?
  • pyretochbönan0809

Vi ska till bvc imorgon så jag kan fråga då

Svar på tråden ORDENTLIGA skavsår i ljumskarna..