• kriols

underhåll

Har en son på 7 år från ett tidigare förhållande. Pappan är Italienare och lever och bor med sin nya familj i Italien. Min son åker ner regelbundet och hälsar på, ca 4-5 ggr/år. Jättebra!
    Har varit ensamstående en längre tid och fick då underhåll på ca 3000 kr, vet att detta är ovanligt mycket men jag hade en mycket dålig inkomst på den tiden och han hade råd. Träffade en ny man som jag nu är gift med. Vi bestämde då att halvera underhåller till 1500 kr, eftersom vi nu var 2 i familjen med inkomst. Allt väl så långt.
    Nu till problemen..
    Sedan 5 månader har jag inte fått något underhåll alls och har dessutom lånat ut pengar till honom för att min son skulle kunna åka ner och träffa sin far. I början hade vi en dialog och vi förstod att han hade en jobbig ekonomisk situation. Men nu ringer han nästan aldrig och försöker undvika så mycket som möjligt att prata pengar. Nu känner jag att jag har fått nog, jag blir dessutom illa behandlad när jag försöker diskutera detta med honom. Jag blir så himla less och det tar så mycket energi... i bland vill jag bara strunta i det, men det är ju hans skyldighet oxå, är det dumt att vara principfast?? Är det bättre att låta honom göra som han vill?? Vad ska jag göra??

Svar på tråden underhåll